הוא אחד האנשים השקטים ביותר בתעשייה שנחשבת לרועשת, כך ניתן אולי לתאר במשפט אחד את אלי קמיר, יועץ התקשורת, אשר נעצר היום (שלישי) במסגרת הסתעפות תיק 4000. קמיר ידוע ומוערך מאוד בתעשייה, ובעברו היה תמיד סביב המערכת הפוליטית, הן כעיתונאי והן כיועץ. קמיר היה בעל קשרים עמוקים ביותר באזור משרד הביטחון, כשבעבר אף היה מקושר גם לשר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון. קמיר הוא בעלי חברת "קמיר בכר", ביחד עם שותפו ישראל בכר.



בשנות ה-70 היה עיתונאי ספורט, והיה מוערך מאוד בעיר פתח תקווה, שם כתב במשך שנים. לאחר מכן שימש במספר תפקידים עיתונאיים, כשהשיא היה כשמונה לכתב המדיני של "מעריב" בשנות ה-90. הוא נחשב לחבר קרוב מאוד של היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, יהודה ויינשטיין. על פי עדויות שפורסמו אז וגם היום, כאשר היה צריך וינשטיין להעביר את עסקיו לידי אדם אחר בזמן תיפקודו כיועמ"ש, מי שנבחר למשימה היה קמיר.



לאחר מכן, כשהוא עם רזומה מרשים בעיתונות, החליט היועץ לעבור לצד השני, ולעבוד תחת שאול מופז כיועצו בזמן תפקידו כשר הביטחון. לאחר מכן המשיך לייעץ גם לפוליטיקאים אחרים, ביניהם גם בנימין נתניהו (בתור סוקר), ולסוף פתח משרד עצמאי מצליח, כשהוא, מבחינתו, מנסה להישאר כל הזמן מאחורי הקלעים. קמיר נחקר בעקבות קשריו עם ניר חפץ והשופטת הילה גרסטל, אשר כפי שנחשף היום לראשונה במעריב, קיבלה הצעה, לכאורה, להפוך להיות היועצת המשפטית של הממשלה בתמורה לסגירת תיק המעונות נגד שרה נתניהו.



כאמור, מעצרו הוארך בשישה ימים.