מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר ומקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלמה פילבר, חתם הערב (רביעי) על הסכם עד מדינה וצפוי למסור עדות מפורטת בתיק 4000 על היחסים בין נתניהו לבעלי חברת בזק ואתר החדשות וואלה, שאול אלוביץ'. ההסכם טעון עוד אישור של הגורמים המשפטיים וכפי הנראה התמורה לה יזכה פילבר תמורת המידע שימסור תהיה הימנעות ממאסר.



מוקדם יותר פורסם כי המשטרה מפעילה מכבש לחצים על פילבר על מנת שיחתום על ההסכם. פילבר, לו מייחסים במשטרה וברשות ניירות ערך (ני"ע) עבירות של קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים, הוא הגורם הכי פחות משמעותי מבחינת "הפאזל" שמרכיבים המשטרה ורשות ני"ע בפרשה האמורה, המסתעפת לתתי פרשיות והופכת אולי לפרשה המורכבת ביותר והמשמעותית ביותר.



במשטרה וברשות ני"ע מבינים כי ראש הממשלה, המקורבים אליו, ובעיקר שאול אלוביץ', הבעלים של בזק ואתר וואלה, הם דמויות המפתח בפרשת השחיתות הזאת ולכן מוכנים "להקריב" חשודים אחרים כדי לבסס ולעבות עוד יותר את התשתית הראייתית שתהדק את החגורה סביבם. גורם במערכת אכיפת החוק הוסיף בזהירות כי פילבר "הכי פחות מעניין בסיפור הזה למרות תפקידו הרם וזאת בהשוואה לחשודים האחרים".



שאול אלוביץ', בנימין נתניהו. צילום: פלאש 90



חבר קרוב של פילבר אמר היום כי "אם החשדות נכונים הרי ברור שפילבר היה חייל בתוך המערכה הזאת למרות תפקידו הרם כמנכ"ל משרד התקשורת. שמו אגב, נקשר לפרשת 2000 מול מילצ'ן ועכשיו יש לו הזדמנות פז לעשות חסד עם עצמו ולהמתיק מעט מחומרת הבעיה שהוא הסתבך בתוכה". החבר הוסיף כי "האמת, כואב לי עליו כי זה לא האופי של האיש. אבל כאן עומדים מולך בעלי כוח ומשפיעים בחברה והוא נשאב לתוך זה כנראה, והכל אם וכאשר יוכח שהחשדות נכונים. הוא האיש לדעתי שהכי קל יהיה בסופו של דבר להשפיע עליו שישמש כעד מדינה, כי ממילא הוא שרוף לכל משרה ציבורית אי פעם, כך שלשמור על אחרים ולהקריב את עצמו זה יהיה בבחינת התאבדות במלוא מובן המילה".



בעבר פילבר הכחיש שיהיה עד מדינה נגד נתניהו


כאשר פילבר חתם על עסקת עד מדינה, הרי שזה הפוך מעמדתו, אותה הביע לאחר חקירתו ברשות ניירות ערך לאחר התפוצצות פרשת בזק המקורית. "יש גל שמועות שאחרי ארי הרו עדי המדינה בדרך, יש מצב שאתה חותם על הסכם עד מדינה נגד נתניהו?", נשאל אז על ידי עמית סגל ב"חדשות 2". "מה פתאום, מה זאת השטות הזאת. אין פה בכלל עבירה, מאיפה זה בא בכלל", ענה פילבר.



"ארבעה ימים ישבתי מול החוקרים וכל מה שקידמתי היה בהתאם לסמכויותיי כמנכ"ל על בסיס מדיניות בכלל של קודמיי. כחלון קבע ב-2012 את ההפרדה מבזק, ב-2013 הממשלה קיבלה את זה כבר כהחלטת ממשלה. כל מה עשיתי ב-2015 היה להוסיף תנאי נוסף לבזק שאם הם רוצים שזה יתקיים הם חייבים להשקיע בתשתיות מיליארדי שקלים, זה הכל, אין פה בכלל עבירה. מעולם לא דיברתי עם נתניהו על הדברים האלה", הוסיף.



"אני שירתתי את המדינה, אני אוהב את המדינה, אני מוכן לעזור לכל דבר שיעזור לחקירה להגיע לחקר האמת. לא אהיה עד מדינה", אמר המנכ"ל המושעה.