אהוד ברק, ראש הממשלה לשעבר, תקף הערב (רביעי)את רה"מ נתניהו על רקע התפוצצות תיק 4000 והמלצות המשטרה נגדו בתיקים האחרים. "אני חושב שנתניהו מבין בעצמו שהדבר הזה נגמר. הוא בשלב שבו הוא מנסה לעשות כל גימיק או תעלול, בשביל למשוך זמן ולנסות להחזיק, אבל הוא מבין בדיוק מה עומד לקרות. התמונה שבה כל סביבתו קבורה עד הצוואר בחשדות לעבירות שוחד והחשדות של המשטרה בנתניהו עצמו, לא תאפשר לו לצאת מהמצב הזה".
"תהליך ההשחתה של נתניהו התחיל כבר בקדנציה הקודמת בפרשת עמדי, והדמיון בינה ובין פרשיית המתנות הוא דמיון מדהים", ברק המשיך והתייחס לאורך התקופה שבה נתניהו בתפקידו, "יש בשהייה ארוכה בשלטון אלמנט משחית, ויכול מאוד להיות שזה השחית גם אותו".

נתניהו מחזיק במל"ט האיראני. צילום: פלאש 90
נתניהו מחזיק במל"ט האיראני. צילום: פלאש 90

 
ברק התייחס לנאום של נתניהו בוועידת הביטחון במינכן, במהלכה הניף חתיכת מל"ט של מטוס איראני. "התמונה של מנהיג ישראלי מחזיק איזה חתיכת מל"ט בכנס חשוב כזה, היא מגוחכת ומזיקה". ברק הוסיף כי: "הבכיינות הזו מזיקה, ויותר מכל מחלישה את ישראל מול היריבות שלה".

 "ההצגה של נתניהו גרמה למנהיגים העולמיים האחרים לצחוק ממנו. הם ראו בכל ההתנהלות שלו גימיק", ברק סיכם את דבריו בדימוי ואמר כי: "העולמות התבלבלו בראשו של ביבי והוא מתנהל כמו מאחז עיניים. לעומת קוסם, שאתה יכול להזמין ליום הולדת 10 של הבן שלך, בשביל שישעשע את הילדים עם הקסמים, מאחזור עיניים בטוח שהוא בעל כוחות. כשנתניהו עלה לבמה ודיבר במינכן, הוא היה בטוח שהוא בעל כוחות, אבל נתפס כמגוחך וכמי שמחליש את ישראל".