מקרה חמור בדרום: שני פעוטות נפגעו היום (חמישי) באורח קשה וילד נוסף באורח בינוני מכוויות ושאיפת עשן לאחר ששהו בבית ביישוב חורה בנגב בו פרצה שריפה. הילדים ואמם בת ה-20 שנפגעה באורח קל, פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע.



חובש בכיר במד"א ירון בראל סיפר: "כשהגענו למרפאה ראינו שלושה נפגעים מכוויות ושאיפת עשן, שתי בנות ובן (בן 3) הם היו בהכרה מלאה וסבלו משאיפת עשן וכוויות בעיקר באזור הפנים".



בראל הוסיף: "בני המשפחה סיפרו שבביתם פרצה שריפה, הם חילצו את הילדים ולקחו אותם למרפאה, הענקנו להם טיפול מציל חיים שכלל סיוע נשימתי ופינינו אותם לבית החולים כשמצבם מוגדר בינוני עד קשה, טיפלנו גם באמא צעירה בשנות העשרים שלקתה בהתקף חרדה ופינינו גם אותה".



מנתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים עולה כי משנת 2008 מתו 60 ילדים עקב שריפה. בשנת 2016 מתו שישה ילדים עקב שריפה ובשנת 2017 מתו 10 ילדים. עוד עולה מהנתונים, כי רוב מקרי השריפה אירעו בבית ובחצר הבית (90%), מעל למחצית מהמקרים (70%) אירעו במגזר הערבי, ומעל ממחצית מהילדים הינם בנים.



אורלי סילבינגר 'בטרם': "על מנת למנוע את האסון הבא יש להישמע לכללי הבטיחות - לא להשתמש באמצעי חימום בהם יש אש גלויה, להרחיק חפצים דליקים מאמצעי החימום ולהקפיד על הרחקה של מוצרים דליקים מהישג ידם של הילדים".