עד המדינה בתיק 4,000 (בזק) שלמה (מומו) פילבר, עשה חישוב מסלול מחדש ובמוחו בוודאי חלפו לא מעט הרהורים לפני שהשיב בחיוב והסכים לחתום על הסכם עד המדינה. כך לפחות מעריכים לא מעט מכרים וחברים שהתחנכו בסביבתו. פילבר בן ה-55, תושב שכונת כפר גנים ג' בפתח תקווה, הוא עורך דין במקצועו ובעברו היה מראשי מועצת יש"ע.


רוצים לקבל את החדשות לפני כולם? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
"כמי שגדל על ברכי הציונות הדתית ואחד השומר עד היום על ערכיה היה לו בוודאי לא מעט לבטים עצמיים האם מותר לו להפליל אחרים ולמסור עליהם מידע", אומר אדם המקורב אליו. "זה לא קל לאדם חובש כיפה להתלונן או לגרום לאחר להיקלע למצוקה וזה לא משנה אם זה ראש ממשלה או אזרח מן השורה. כאן אני מאמין הוא העריך שזה בבחינת להיות או לחדול והוא בחר בחופש שלו ושל המשפחה שלו על פני החופש של ראש הממשלה בנימין נתניהו", הוא מספר.
פילבר, הוא בנו של הרב יעקב פילבר בוגר ישיבת שבות ישראל באפרת. את תקופת הסערה הכיר כבר לפני כ-22 שנים לראשונה כשבדצמבר 1995 פרסם בביטאון "נקודה" תאוריית קשר על רצח רבין תחת הכותרת "כדורי סרק" כשלדבריו השב"כ הדיח באמצעות אבישי רביב את יגאל עמיר לבצע את הרצח והיה אמור לציידו בכדורי סרק בלי ליידע אותו. לטענת פילבר את המאמר חיבר אורי אליצור שביקש ממנו לחתום על המאמר במקומו.


בנימין נתניהו. צילום: תומר נויברג, פלאש 90
בנימין נתניהו. צילום: תומר נויברג, פלאש 90

 
בין השנים 1996 ועד לשנת 2001 כיהן בתפקידים במועצת יש"ע לרבות ראש המועצה וכמנכ"ל. את הקשר עם ראש הממשלה נתניהו מיסד בשנת 2001 עת מונה לכהן כראש המטה של נתניהו בעת שאריאל שרון כיהן כראש הממשלה.
בין השנים 2003-2009 כיהן כמזכיר דירקטוריון ומנהל הנכסים והפיתוח העסקי של רכבת ישראל. במסגרת זו, קידם פרויקט "התכנון המשותף" שכלל קידום 27 תוכניות מתאר להפיכת תחנות הרכבת למרכזי מסחר, תעסוקה ועסקים.
 
בבחירות לכנסת ה-20 שימש כראש מטה הבחירות של הליכוד ובתגובה לעתירה שהוגשה לוועדת הבחירות המרכזית כדי שזו תורה על הפסקת הפצתו של העיתון ישראל היום, חתם פילבר על תצהיר לפיו אין לנתניהו כל קשר של שליטה או קשר ארגוני עם ישראל היום.
לאחר הקמת הממשלה ה-34 מינה אותו נתניהו שכיהן גם כשר התקשורת למנכ"ל המשרד והיה זה פילבר שהגיע עם בזק לפשרה שלפיה החברות המתחרות ישלמו עבור השימוש בקווים מחיר גבוה מכפי שהן היו אמורות לשלם לפי הרפורמה המקורית.

שלמה פילבר, ארכיון. צילום: פלאש 90
שלמה פילבר, ארכיון. צילום: פלאש 90

 
ב-2017 נחקר פילבר במשרדי רשות ני"ע במסגרת פרשת בזק אלוביץ' בחשד שפעל לקידום האינטרס של בזק במשרד התקשורת ונשלח למעצר בית שלאחריו הורחק ממשרד התקשורת. לטענת ני"ע, פעל פילבר בצורה שיטתית מכוונת ומתמשכת כדי להעביר מסמכים פנימיים מדיונים בין משרדיים לחברת בזק.
 
למרות החשדות שעולים נגדו וחרף העובדה שחתם על הסכם עד מדינה סבורים מכריו כי "מדובר באדם מאד אמין מכפי שהכרתי אותו, אדם שאפשר בהחלט לסמוך עליו. אדם צנוע בגובה העיניים ולמען האמת ועם יד על הלב, גם כששמעתי את מה ששמעתי וזה לא נעים לי לשמוע אם מחר אצטרך לעשות איתו משהו משותף לא אהסס פעמיים" אומר תושב פתח תקווה שהיה עימו בקשר הדוק. 

חבר ותיק שלו מציין: "מדובר אידיאולוג אמיתי. איש ארץ ישראל בכל רמ"ח אבריו ושסה גידיו. אדם חכם ופיקח. אוהב ארץ ישראל בכל נימי נפשו. שירת בצעירותו בצנחנים, אחד שלא גדל עם כפית של זהב בפה ומי שהתחנך משפחה ציונית דתית".