ארה"ב סוערת בעקבות פרסום על כך ששוטר היה בקרבת בית הספר בפלורידה שבו התבצע הטבח בשבוע שעבר, אבל לא נכנס למתחם בית הספר וניסה למנוע את הרג 17 הצעירים במקום. כזכור, ניקולס קרוז, תלמיד התיכון לשעבר, נכנס לבית הספר והחל לירות ללא הבחנה בתלמידים ובצוות המורים, במה שהוגדר כאחד ממקרי הטבח המזעזעים שידעה ארצות הברית.
על פי החשדות, סגן השריף סקוט פיטרסון הגיע לצד המערבי של המבנה בזמן שהרוצח הסתובב בפנים והמשיך במסע ההרג שלו. למרות שעמד שם לא פחות מ-4 דקות, פיטרסון לא נכנס למבנה בשום שלב של הרצח.

פינת הנצחה לזכר הנרצחים. צילום: רויטרס
פינת הנצחה לזכר הנרצחים. צילום: רויטרס
 
סרטון וידאו שטרם פורסם מתעד את הגעתו של סגן השריף אל מחוץ לבניין 12, בשטח בית הספר, תופס עמדה אבל נשאר בה עד אחרי האירוע. מתוך עדות של שוטר אחר שנכנס למבנה, עולה כי ראה את השוטר פיטרסון עומד מאחורי עמדת בטון בסמוך למקום שבו הוא תועד בווידאו.

שריף מחוז ברווארד, סקוט ישראל, סיפר כי הוא מרגיש נורא בעקבות הפרטים החדשים שנתגלו לאחרונה. "הבטן שלי מתהפכת. אני מזועזע לחלוטין ונותרתי חסר מילים לנוכח הדברים". לאחר תהליך שימוע שערך לשוטר שלא נכנס בסופו של דבר לבית הספר, השוטר שנמנע מלהיכנס הושעה ולאחר מכן הודיע על התפטרותו.