מועצת הביטחון של האו"ם תצביע היום (שישי) על הפסקת אש בסוריה. נוסח ההצעה שמוצעת בשלב הזה, הוא הפסקת אש ל-30 ימים, כדי לאפשר סיוע הומניטרי ופינוי רפואי לנפגעי הטבח של הצבא הסורי בעיר ע'ודה השבוע. במהלך ההפצצות המסיביות נהרגו באחד מאחרוני מעוזי המורדים מאות אנשים, בהם ילדים רבים. על פי הערכה נהרגו יותר מ-50 ילדים ותינוקות בהפצצות השבוע.
התמונות הקשות שהגיעו השבוע מסוריה, בהם נראים ילדים רבים אשר נהרגו או נפצעו מהפצצות אוויריות של הצבא, לא הותירו את חברי האו"ם אדישים. ההצעה להפסקת אש שנוסחה על ידי שבדיה וכווית הובאה לידי המדינות וזכתה לתמיכה למעט מתנגדת בולטת, רוסיה.

הילדים שנהרגו בע'וטה. צילום: AFB
הילדים שנהרגו בע'וטה. צילום: AFB
.
מעורבותה של רוסיה באסון הגדול שמתרחש בסוריה, נערכת כבר שנים ארוכות. הצבא של אסד זוכה לסיוע משמעותי של ציוד ונשק מצד פוטין. אלא שהעמידה הרוסית לצד סוריה, לא מסתיימת בזה. נציג רוסיה באו"ם, וסילי נבנזיה, אמר כי לא ניתן לכפות הפסקת אש ולהתערב מבחוץ בענייניה הפנימיים של סוריה.

בעקבות ההתערבות הרוסית נערכו שינויים בהצעת הפסקת האש המקורית, אבל היום כאמור היא תעלה להצבעה במועצת הביטחון. ניסיונות רבים להכריז על הפסקת אש במדינה שסועת המלחמה נדחו בעבר, אך באו"ם מקווים כי בעקבות מותם המצער של עשרות הילדים השבוע, תעבור ההחלטה ותושביה יזכו למעט שקט.