למעלה מ-15,000 לוקחים הערב (שבת) חלק בהפגנה נגד גירוש המסתננים, ובעד דרום תל אביב. היא מתקיימת ביוזמת "תושבי דרום תל אביב נגד הגירוש" ובהובלת שולה קשת, תושבת שכונת נווה שאנן. בין הסיסמאות שקוראים המפגינים: "כסף לשכונות - לא לעוד מתקן חולות"; "לא גירוש, לא חולות - תשקמו את השכונות", "לא נגרש ולא נמית - את הגר והפליט", "זכויות אדם ל-כ-ו-ל-ם!", "ניאבק מאוחדים - גם פליטים גם אזרחים".
שולה קשת, תושבת דרום תל אביב ומיוזמי ההפגנה, אמרה: "אני עומדת כאן, צועקת צעקה שמהדהדת פצע, זעם ומחאה מההתעמרות העקבית ורבת השנים של הרשויות בתושבות ותושבי דרום תל אביב". היא הוסיפה כי "במהלך השנים הממשלה והעירייה הגדילו לעשות והפכו את השכונות שלנו לאקס טריטוריה, למוקד של סחר בסמים וסחר בנשים, לגטו צפוף על ידי ניתוב עשרות אלפי אנשים, מהגרי עבודה ומבקשי מקלט לכאן, למרחב אלים ממילא לנשים, לילדות ולילדים, לקשישות ולקשישים".
 
לדבריה, אומרים לנו שהגירוש הוא השיקום שלנו. "ואני אומרת - הגירוש הוא הוספת חטא על פשע ועוד שלב בתהליך ההרס", ציינה, "אומרים לנו, עניי עירך קודמים למבקשי המקלט בעירך. ואני אומרת – תכל'ס, מה שקורה בשטח הוא שעשירי עירך קודמים לעניי עירך ולמבקשי המקלט בעירך". 

הפגנה נגד גירוש מבקשי מקלט בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני
 
קשת הוסיפה ואמרה: "הערב, לפני שבע שנים, ב 24 לפברואר 2010, נרצחה אסתר גלילי ז"ל בידי רוצח בן עוולה, כאן בנווה שאנן. יהי זכרה ברוך. הרוצח היה סודאני. הרצח המזעזע של אסתר גלילי מצטרף לעוד פשעי זוועה שהתחוללו במהלך השנים כלפי נשים, אנשים וילדים כאן בדרום תל אביב". לדבריה, האצבעות שלחצו על ההדק היו של ישראלים ושל לא ישראלים, הן היו שחורות, חומות ולבנות. את האקדחים סיפקו הרשויות. "דמם של הקרבנות הוא על ראשם של הפושעים ואל לנו לשים את אות הקלון של הפשעים על ראשן של קהילות שלמות ולהשתמש בזה כדי להצדיק את הגירוש", ציינה. "האחריות היא של ממשלת ישראל, אשר במו ידיה יצרה את המציאות הקשה בדרום תל אביב", סיכמה, "זוהי תוצאה של הזנחה רבת שנים ולא החלה עם הגעתם של הפליטים".
 
טוגוד עומר אדם, מבקש מקלט מסודן סיפר בהפגנה כי "התושבים הותיקים הישראלים, ואנחנו מבקשי המקלט - אנחנו כולנו חיים בקהילה אחת וכל הזמן מנסים לגרום לנו לפחד אחד מהשני". הוא הוסיף: "אני רוצה לומר עכשיו משהו ישר לשכנים שלי משכונת שפירא שנמצאים פה היום: אני יודע שאתם לא רוצים שיגרשו אותי מפה. אני יודע שאתם לא רוצים שיקרה לי משהו רע. אנשי דרום תל אביב שנמצאים פה היום יודעים שמה שמספרים בתקשורת זה לא המציאות".
 
מנחת ההפגנה מרב בטיטו אמרה: "דווקא השנה, בשנתנו השבעים - שבעה עשורים מאז התהפכו היוצרות ואיננו עוד עבדים בארץ אחרת, החליטה ממשלת ישראל להפנות עורף לערכים בזכותם הגענו הנה. באנו הערב לומר לממשלת ישראל: זו אינה דרכו של העם היהודי".

הפגנה נגד גירוש מבקשי המקלט. צילום: אבשלום ששוני

בתוך כך, מוקדם יותר היום, שני צעירים, בהם אדם חמוש, עוכבו לחקירה לאחר שאיימו לפגוע במשתתפי ההפגנה. מדובר בפוסט שהעלה פעיל ימני ובו קרא לציבור לבוא ולמחות נגד ההפגנה. פעיל אחר הגיב כי בכוונתו להגיע, וציין כי הוא חמוש. חוקרי המשטרה שפתחו בבדיקת האירוע, איתרו את שני המעורבים ולאחר שמצאו כי המגיב אכן נושא רישיון לנשק, הם זימנו את השניים לחקירה ובסיומה שחררו אותם למעצר בית. אקדחו של המגיב נלקח ממנו עד לסיום החקירה.
הפגנה בתל אביב נגד הגירוש




מהמשטרה נמסר: "אנו נאפשר לכל אזרח את חופש הביטוי והמחאה, יחד עם זאת נפעל ביד קשה כנגד עבריינים המבקשים לפגוע בשלום הציבור ובביטחונו". עוד הודגש כי חל איסור הכנסת כלי נשק להפגנה.