מעצרם של ניר חפץ והיועץ האסטרטגי אלי קמיר, לא הוארך בפרשת חפץ-גרסטל, זאת לאור החלטת המשטרה היום (ראשון) לשחררם. בעיקר הפרשה, שקיבלה את המספר 1270, עומדת הצעה לשופטת בדימוס הילה גרסטל למנותה לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה תמורת סגירת תיק המעונות של שרה נתניהו. גרסטל, שהתנגדה לקיום עימות מול ידידה הקרוב קמיר, הגמישה בסוף השבוע את עמדתה והסכימה לעימות כזה בתנאי שקמיר ישוחרר ממעצר. קמיר שוחרר לביתו בתנאים מגבילים, חפץ עדיין עצור במסגרת פרשת בזק.
 
במקביל, אבנר בורוכוב ,הסגן של ראש דסק החדשות באתר "וואלה", מיכל קליין, הגיע הבוקר למשרדי הרשות לניירות ערך למסור עדות בפרשת בזק. בורוכוב הגיע עצמאית למקום. כזכור, בשבוע שעבר מסרה קליין עדות בני"ע והגעתו של בורוכוב משלימה בעצם עוד נדבך באתר "וואלה".

אבנר בורוכוב מגיע לני"ע. צילום: אבשלום ששוני
אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, ראש הממשלה בנימין נתניהו ייחקר כבר מחרתיים בפרשת בזק, המכונה תיק 4,000. זאת לאחר שבסוף השבוע ניהלו חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בראשותו של תנ"צ אלי אסייג שיחות תיאום עם לשכת נתניהו לגבי מועד חקירה שיתאים ללוח הזמנים של ראש הממשלה.
 

צוות החקירה הבכיר של היאל"כ ונציג מרשות ניירות ערך (ני"ע) יגיעו למעונו של ראש הממשלה ויחקרו אותו בגין החשדות שעלו, שלפיהם הוא סייע וקידם את המיזוג בין בזק לחברת yes שבבעלות אלוביץ' תמורת סיקור אוהד באתר וואלה, אף הוא בבעלות אלוביץ'.
בשלב זה תיגבה מנתניהו עדות, אולם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מאפשר לחוקרים לעבור גם לחקירה באזהרה, אם החוקרים יחליטו שיש צורך בכך. רעיית ראש הממשלה, שלה מיוחסים חשדות של העברת דרישות לסיקור אוהד באתר וואלה, צפויה אף היא להידרש לחקירה במועד אחר. כל זאת במקביל לעדויות שמוסר עד המדינה בפרשה זו, מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר.
אם ייוותר זמן לחוקרים שיגיעו למעון ראש הממשלה כדי לחקור את בנימין נתניהו בפרשת בזק, הם יגבו עדות גם בפרשת הצוללות וייתכן שייקבע מועד נוסף, שגם בו, אם יתברר שיש צורך, עשויים החוקרים לקבל אישור לעבור לחקירה באזהרה.