עימות בישיבת הממשלה הבוקר (ראשון), על רקע התפוצצות פרשת 4,000, היא פרשת בזק, והמעצרים הדרמטיים של מקורביו של ראש הממשלה ניר חפץ ושלמה פילבר, שאף הפך לעד מדינה. במהלך הישיבה שרת התרבות מירי רגב אמרה לשרת המשפטים איילת שקד ולשר לביטחון הפנים גלעד ארדן: :"אתם צריכים לבדוק את תנאי הכליאה בישראל", זאת על רקע תלונותיו של חפץ, שטען כי נעקץ על ידי פשפשים. השרה שקד לא נותרה חייבת והשיבה: "מירי, בעיקרון אני מסכימה איתך שיש בעיה עם תנאי המעצר, אבל זה לא תחת תחום סמכותי. אל תעשי עליי סיבוב". 



רוצים לקבל את החדשות לפני כולם? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


ואז רגב אמרה שלא יכול להיות שאנשים נעקצים על ידי פשפשים, וכי מדובר בתנאים לא אנושיים.  ארדן השיב כי עשה בדיקה, והוסיף כי מהבדיקה שלו הוא יודע שתנאי המעצר של חפץ נאותים. חיזק את דבריו נציג השב"ס שהיה בדיון. עם זאת נציג השב"ס הודה: "אנחנו יודעים שבאופן כללי תנאי המעצר בישראל לא מספיק טובים". 



ניר חפץ בהארכת המעצר. צילום: אבשלום ששוני
ניר חפץ בהארכת המעצר. צילום: אבשלום ששוני



ואז מירי רגב שאלה:"אבל הוא אמר שעקצו אותו פשפשים, אז מה הוא משקר? הוא הביא אותם מהבית?". בשלב הזה השרים לא ענו. ראש הממשלה נתניהו שתק לאורך כל הוויכוח שהגיע לטונים גבוהים. רגב הוסיפה: "זה בסדר שצריך להאריך את המעצר, זה לא בסדר שבנאדם מוחזק בתנאים לא אנושיים".

לאחר מכן הגיב ארדן בטוויטר וטען: "לא היה שום 'קרב בממשלה' ואין שום מחלוקת. מעצר חשוד אינו ענישה ואסור שיהיה כזה!מעצר נועד אך ורק למניעת מסוכנות או למניעת שיבוש חקירה. לכן שירות בתי הסוהר משקיע עשרות מיליונים בכל שנה כדי לשפץ ולשפר את תנאי המאסר והמעצר בישראל שהם אכן תנאים גרועים וקשים. דרשתי משב״ס התייחסות לטענות".