המערכת הפוליטית ועולם התקשורת סוערים בעקבות חשיפת חדשות עשר הערב (ראשון), לפיה שופטת בית משפט השלום בתל אביב, רונית פוזננסקי-כץ, וראש מחלקת החקירה של הרשות לניירות ערך (ני"ע), עו"ד שחם-שביט, התכתבו ביניהם במסרונים, לילה לפני הארכת המעצר של החשודים בתיק בזק, ותיאמו ביניהם כמה זמן החשודים בפרשה יישארו במעצר. עו"ד ז'ק חן, בא כוחו של שאול אלוביץ, מסר הערב כי "קשה לתאר את עצמת הזעזוע שמן הסתם שותף לו כל אדם הגון שנחשף להתנהלות הסתרים בין מחלקת חקירות ברשות ניירות ערך לבין השופטת שעצרה וחזרה ועצרה את מרשי. כעת נחשף לאור השמש כי מדובר במעצר בלתי חוקי בעליל. בכוונתנו לפנות עוד הערב לבית המשפט בבקשה שיורה על שחרורו לאלתר. בהמשך נשקול את צעדינו הנוספים".



שר הביטחון אביגדור ליברמן טען כי "אני מצפה מנשיאת בית המשפט העליון להשעות מיד את השופטת פוזננסקי-כץ. אסור לתת לציבור לאבד אמון במערכת המשפט".



ח"כ רויטל סויד הוסיפה: "ההתכתבות בין שופטת המעצרים לנציג ניירות ערך חמורה מאוד. זה כשל חמור של גבולות. תיאום עמדות בין פרקליט ושופטת הוא פגיעה קשה באמון הציבור במערכת המשפט ופגיעה בקודש הקודשים של שלטון החוק - הזכות להליך הוגן וצודק. הנשיאה חיות והשרה שקד חייבות לפעול מיד מול עשבים שוטים"



השופטת פוזננסקי-כץ. צילום: אבשלום ששוני
השופטת פוזננסקי-כץ. צילום: אבשלום ששוני



יו"ר סיעת המחנה הציוני כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "‏אמון הציבור במערכת המשפט הישראלית הוא קודש הקודשים. הזכות להליך הוגן של כל חשוד היא הבסיס. גם החוקר וגם השופטת צריכים לסיים תפקידם עוד הערב!".



ח"כ בצלאל סמוטריץ' טען "הצעדים המיידים שעל המערכת לנקוט הם בראש ובראשונה להשעות באופן מיידי גם את השופטת וגם את החוקר. לשחרר באופן מיידי את כל המעורבים, אי אפשר לקחת סיכון ולו קל שבקלים שחירותם של אנשים נשללה מהם שלא בהליך תקין. לאחר מכן יהיה צריך לברר את העניין הזה עד תום וכנראה להדיח את המעורבים".



מטעם ח"כ ציפי חוטובלי נמסר: "הסיפור שנחשף הערב בחדשות עשר על ההתכתבות והתיאום בין השופטת פוזננסקי כץ לחוקר הרשות לניי״ע, הוא בלתי נתפס. רגע של שפל מקצועי שחייב לקבל טיפול הולם. פעם בגין אמר יש שופטים בירושלים, אבל נראה לי שהוא לא היה מעלה בדעתו שכך ינהגו שופטים בישראל".



גורם במשטרה מסר ל"מעריב" כי: "העניין הזה לא קשור אלינו. החקירה מתנהלת במקצועיות ובהגינות הראויה".



עורך הדין דרור מתתיהו, בא כוחו של אור אלוביץ', מסר בתגובה כי "אנו מזועזעים מחשיפת ערוץ 10. חלופת המסרונים בין השופטת לבין נציג הרשות החוקרת זיהמה את ההליך המשפטי ומחייבת את שחרורו של מרשי לאלתר. האירוע חסר תקדים ומחייב בירור יסודי ומעמיק ביותר והסקת מסקנות קשות".



יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה, הוסיפה: "על פניו נראה כי מדובר באירוע חריג ולא תקין, והרשות תערוך בירור דחוף בנושא. חוקרי רשות ניירות ערך פועלים יומם וליל בהגנה על ציבור המשקיעים ובשמירה על טוהר המידות, במקרה זה ובאין ספור מקרים אחרים, והם זוכים לגיבוי מלא. כאמור, המקרה יבדק ביסודיות והרשות תעדכן בשקיפות".



מהתנועה לאיכות השלטון נמסר כי היא "מזועזעת מהחשיפה של חילופי האסמסים ככל שהדברים נכונים יש להשעות לאלתר הן את השופטת והן את החוקר ולנקוט נגדם בצעדי בירור ומשמעת. התנועה מייחסת חשיבות עצומה לאכיפת חוק באופן צודק והוגן. התנהלות זו פוגעת פגיעה קשה ביותר במערכת אכיפת החוק והברשות השופטת ופוגעת במאבק בשחיתות".