בבוקר (שני) שלאחר חשיפתו הסוערת בחדשות עשר, לפיה השופטת רונית פוזננסקי-כץ תיאמה את הארכת המעצרים של חשודי פרשת בזק עם הבכיר ברשות לניירות ערך, עורך דין ערן שחם-שביט, טען היום העיתונאי דורון הרמן בגלי צה"ל כי "כולם בהלם מאז אתמול", והוסיף: "אמון הציבור נפגע מאוד בעקבות הפרשה".



"אני חושב, כאחד שנמצא בהרבה מאוד הארכות מעצר, שיש כאן תהליך שלכאורה אמור להיות נקי", קבע הרמן, שהוסיף: "כל יום כזה עבור בן אדם שזאת הפעם הראשונה שהוא נמצא בהארכת מעצר הוא נצח, ואתה רואה שחוקר מתאם עם השופטת הבעות פנים וימים".



"הבעיה המרכזית", לטענת איש התקשורת, "היא שאמון הציבור הפך להיות בן ערובה בידי אנשים שמנהלים חקירות, ובסופו של דבר הוא נפגע מאוד".



בתוך כך, הוא חשף גם כי "המון אנשים מסמסמים לי מאתמול בערב על הליכים שהיו להם וחוסר צדק לטענתם. אני חושב שכולם בהלם גם נשיאת בית המשפט וגם השופט שהוקפץ ונאלץ ללמוד במהלך הלילה את התיק. אני חושב שאנחנו לקראת יום משוגע שאנחנו לא יודעים איך הוא יסתיים".



המסרונים. צילום מסך ערוץ 10
המסרונים. צילום מסך ערוץ 10



כזכור, מהמסרונים שנחשפו אמש בחדשות עשר, עולה כי השופטת והחוקר תיאמו ביניהם את משך הזמן שבו יוחזקו החשודים במעצר עוד לפני תחילת הדיון בעניינם. המסרונים מתייחסים לאיריס ולאור אלוביץ', רעייתו ובנו של שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק, לסטלה הנדלר, מנכ"לית החברה, ולעמיקם שורר, מהמנהלים הבכירים בחברה.



במסרונים כתב נציג הרשות לני"ע לשופטת: "סבבה, לפחות הבשורות הנחמדות שאור ועמיקם ישוחררו מחר בתנאים. תיראי מופתעת". השופטת השיבה: "אני מתחילה לעבוד על הבעה הולמת של הפתעה מוחלטת".



החוקר כתב: "סטלה ואיריס - נבקש מחר ימים ספורים. יבקשו שלושה, את בהחלט, אבל בהחלט, יכולה לתת יומיים". השופטת: "אתה ממשיך לגלות לי הכל ואני אאלץ להיראות ממש ממש מופתעת. אז המתווה שחשבנו עליו אינו כה רחוק מהמציאות". החוקר: "זה עלה לי בדם, כמעט הרביצו לי או עצרו אותי בלהב".



בראיון בתכניתה של אילה חסוןב-103FM הסביר הרמן כי "הייתי ברגע הנכון ובזמן הנכון וראיתי את הדברים, לא קיבלתי אותם מאף אדם. אינני זוכר דיון כל כך טעון בין שני עורכי דין שקוראים לשחרר את החשודים בתיק 4,000 בטענה שהתיק זוהם. הם חשים שהמנגנון שנוצר בין השופטת לנציג ניירות ערך נפגע. עורכי הדין שואלים בצדק איזו יכולת יש להם להשפיע על מנת לצמצם את ימי המעצר כשהכול ידוע ומסוכם מראש. השופט מסארווה, שקיבל את התיק אמש, לא ישן כל הלילה ונדרש לקבל החלטה דרמטית בנושא במהרה".



 


הוא הוסיף כי "נציגת הפרקליטות שאחראית על הרשות לניירות ערך הגיעה בפעם הראשונה ואמרה בעצמה שהם מוכנים לשחרר את אלוביץ' וסטלה הנדלר למעצר בית בעקבות הפרשה הזו למרות שנחשף במסרונים שרוצים להאריך את מעצרם. שאול אלוביץ', ניר חפץ ואלי קמיר הם החשודים המרכזיים בפרשת 4,000 והמשטרה עדיין מתעקשת להאריך את מעצרם בשבעה ימים. ההחלטה היא של השופט שרק עכשיו קיבל את התיק, הוא הבטיח לקרוא את הדברים מהר ככל הניתן כדי להגיע להחלטה".

אילה חסון אמרה בתגובה כי: "מעניין מאוד איזו החלטה הוא יקבל. מדובר בשתי מכות שקיבל בית המשפט, גם בדברים שנחשפו אתמול בתחקיר המצוין שלך וגם על התיק עצמו. איך הדברים ישפיעו על התיק?".

חושף הפרשה השיב לה: "נציגת הפרקליטות עדכנה אותנו שגם השופטת וגם הפרקליט ערן שביט שחם נמצאים הבוקר בחקירה משמעתית והושעו מתפקידם. התחושה הכללית היא שקרו כאן דברים מאוד קשים. עורכי הדין דורשים שהטלפונים הסלולאריים יילקחו מיד מידי הפרקליט והשופטת כדי לראות את השתלשלות השיחות שלהם מתייחסים אליהם כחשודים כדי להבין מה היה שם".

"כולנו יודעים שניתן למחוק הודעות", הוסיף: "במידה וימחקו הודעות ובמשטרה יבחרו לשחזר אותם האם ייבחנו כי מדובר בשיבוש הליכי משפט? ישנם כמה משפטים מאוד מעניינים בהתכתבויות ביניהם. השופטת אומרת לפרקליט כי ההתכתבות שלהם דומה למתווה עליו סיכמו בעבר. נשאלת השאלה איזה מתווה סוכם בין השניים? הפרקליט סימס לשופטת ואמר שכמעט עצרו אותו בלהב 433. מכך ניתן להבין את המתח הרב שיש בין הרשות לניירות ערך למשטרה ושישנה מלחמת אגו גדולה בין הצדדים. אלו משחקי האגו על חשבון העצורים".

חסון סיכמה את הדיון, כשאמרה: "אני לא מבינה את השיח הזה בין השופטת לפרקליט, מי הוא שיקבע לה כמה ימים לתת ולמה היא צריכה לומר לו שהיא תראה מופתעת. זה שיח מאוד לא בריא. תודה לך דורון על החשיפה המטלטלת הזו".