חשיפת ההתכתבות בין השופטת רונית פוזננסקי-כץ ובין ראש החקירה של הרשות לניירות ערך, עו"ד ערן שחם-שביט' בנושא הארכת מעצרם של החשודים בתיק בזק ממשיכה לגרום לסערה פוליטית ומעוררת תגובות רבות. הבוקר (שני) התראיין גלעד ארדן, השר לביטחון פנים, לתכנית הבוקר של גל"צ ואמר: "מדובר על אחד המקרים המזעזעים שנחשפו, ברגע שיש חשד שהשופטת קובעת את עמדתה מראש, מדובר על דבר חמור מאוד שגובל בעבירה פלילית".



ארדן הוסיף: "חשוב מאד שהתגובה הייתה מיידית כי מדובר במקרה מזעזע, פגיעה במעצר הוא פגיעה קשה בחירויות הפרט. ונחקרים או חשודים מאמינים שהם מקבלים הליך הוגן ואפשרות לשכנע את השופט שאין סיבה לעצור אותם. ופה שאנחנו נחשפים לכך שהשופטת קובעת את עמדתה מראש ומתאמת אותה עם נציג התביעה, זה באמת דבר מזעזע בעיניי-זו אפילו בעיניי עבירה פלילית, ואני מקווה שישקלו פה חקירה פלילית מעבר להליך המשמעתי, אבל טוב שההליך היה מיידי, טוב שהם הושעו מיד מתפקידם ואני חושב שברור לכולנו שהם סיימו את דרכם במערכת המשפט ובמערכת האכיפה". 

 
השופטת פוזננסקי כ"ץ. צילום: אבשלום ששוני
השופטת פוזננסקי כ"ץ. צילום: אבשלום ששוני

"ראוי לשקול כאן חקירה פלילית מכוון שהפוטנציאל לפגוע במערכת האכיפה הוא כ"כ גבוה. החשדות על הפרת אמונים ושיבוש הליכי משפט מצד הצוות המעורב כפי שנחשף אתמול הם קשים ומזעזעים" טען ארדן והמשיך. "יש לבחון ולבדוק היטב כי לא קיימים בארגז התפוחים המשפטי הזה, תפוח רקוב נוסף"
לסיכום דבריו, התייחס ארדן לתפקוד של מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, על רקע המתיחות בינו ובין רה"מ נתניהו ואמר: "אני מביע גיבוי מלא במשטרה ובעומד בראשה, המפכ"ל אלשיך. אני חושב שהוא מפכ"ל טוב אשר עושה את עבודתו נאמנה. כאשר יש לי הערות, בתור השר הממונה, אני מעיר ואומר את שלי". 

כזכור, מהמסרונים שנחשפו אמש בחדשות עשר, עולה כי השופטת והחוקר תיאמו ביניהם את משך הזמן שבו יוחזקו החשודים במעצר עוד לפני תחילת הדיון בעניינם. המסרונים מתייחסים לאיריס ולאור אלוביץ', רעייתו ובנו של שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק, לסטלה הנדלר, מנכ"לית החברה, ולעמיקם שורר, מהמנהלים הבכירים בחברה.
 
 
במסרונים כתב נציג הרשות לני"ע לשופטת: "סבבה, לפחות הבשורות הנחמדות שאור ועמיקם ישוחררו מחר בתנאים. תיראי מופתעת". השופטת השיבה: "אני מתחילה לעבוד על הבעה הולמת של הפתעה מוחלטת". 
 
החוקר כתב: "סטלה ואיריס - נבקש מחר ימים ספורים. יבקשו שלושה, את בהחלט, אבל בהחלט, יכולה לתת יומיים". השופטת: "אתה ממשיך לגלות לי הכל ואני אאלץ להיראות ממש ממש מופתעת. אז המתווה שחשבנו עליו אינו כה רחוק מהמציאות". החוקר: "זה עלה לי בדם, כמעט הרביצו לי או עצרו אותי בלהב".