יועץ התקשורת ניר חפץ חשוד שניסה למחוק מסרונים חשובים בטלפון הסלולרי שלו שמהווים ראיות משמעותיות בתיק 4,000, כך דווח הערב (שני) בערוץ עשר. המשטרה חושדת כי חפץ מחק מסרונים הקושרים בין הסיקור המיטיב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו להטבות לחברת בזק.

על פי הדיווח, לא רק חפץ נחשד כי מחק מסרונים אלא גם שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק. כמו כן, השניים חשודים כי ניסו לתאם גרסאות עם התפוצצות הפרשה. בנוסף, דווח כי פרקליטי החשודים לא מתכוונים לוותר ויגיעו עד לבית המשפט העליון. מחר בשעה 09:00 לערך יתקיים דיון ערר לבקשת סנגוריהם של החשודים בבית המשפט המחוזי בתל אביב, וזאת בהמשך להארכת מעצרם.

שופט בית משפט השלום בתל אביב, עלאא מסארווה, האריך הערב בשבעה ימים את מעצרם של חפץ ואלוביץ' במסגרת פרשה 4,000. בהחלטתו להאריך את מעצרם של החשודים ציין השופט עלאא מסארווה: "מדובר בפרשה מורכבת וסבוכה בה מעורבים מספר רב של חשודים כאשר עיקרה בחשדות לעבירות אשר בוצעו, על פי החשד על ידי נושאי משרה בכירים בחברת בזק ובמערכת השלטונית".

"קשה להמעיט מחומרת הפרשה", הוסיף השופט. "העיון בחומרי החקירה מלמד על פרשה חמורה בה נאספו ראיות שונות ומגוונות כאשר למיטב שיפוטי , הדרישה הבסיסית לקיומו של חשד סביר התמלאה עוד בטרם גל המעצרים הנוכחי. ניתן לומר בביטחון מלא, כי רמת החשד הסביר לגבי מעורבותם של החשודים שבפני בפרשה כל אחד על פי חלקו, אשר הייתה קיימת כאמור הלכה והתחזקה עם הזמן".

ניר חפץ, שאול אלוביץ' ואלי קמיר בעת הדיון על הארכת מעצרם. צילום: אבשלום ששוני
ניר חפץ, שאול אלוביץ' ואלי קמיר בעת הדיון על הארכת מעצרם. צילום: אבשלום ששוני