הטרגדיה בשרון: במשטרה ניהלו מירוץ נגד השעון בניסיון לאתר את אילן גדסי מרעננה שרצח אמש את בנו הפעוט אביתר וקפץ אל מותו בין פסי הרכבת בתחנת בית יהושוע. כתב הפלילים של חדשות 10, מאור צור, סיפר היום  (שלישי) ב-103FM על המרדף המשטרתי: "במקרים בהם אב חוטף את בנו, אינו משתף פעולה עם בני המשפחה ומנתק את הטלפון קשה לאתר אותו. תמיד עולה האופציה שהאב ינסה לפגוע בילד בזמן החטיפה אך במקרה הזה האם הייתה בקשר צמוד עם המשטרה ולא חששה לחייו של בנה".

על החטיפה פירט: "אבא דקר את רעייתו ונעל אותה בתוך אחד החדרים בבית ולא היה ניתן לאתר אותו במשך יומיים. איתור של אדם שכזה הוא יותר קשה מלאתר מפגע. לא היה למשטרה מושג איפה הוא יכול להיות, הוא כנראה התחבא עם הילד". כשנשאל מדוע המשטרה לא פרסמה את שמו ותמונותיו של האב כדי להיעזר בציבור לאתר את האיש הסביר: "הם העריכו שמדובר במצב רגיש והחליטו שלא לפרסם. אפשר להתווכח עם המשטרה על ההחלטה הזו אך מצידה היא טוענת שבמידה והייתה מפרסמת את פרטיו, חייו של הילד היו יכולים להיות בסכנה. היום אנחנו כבר יודעים מה התוצאה של החלטה שכזו".

"המשפחה לא מוכרת לרווחה", הוסיף: "לא היו תלונות על אלימות או סימנים שמשהו כזה יכול לקרות. הכל עניין של פסיכולוגיה, אי אפשר להבין את הנפש של אבא שבוחר לרצוח את בנו. במשטרה חושבים שהוא ביצע זאת כדי לנקום ברעייתו ולפגוע בה. אי אפשר היה למנוע את זה".

 

עריכה: איתמר זיגלמן