סערת המסרונים: שופטת רונית פוזננסקי-כץ שכרה את שירותיו של עורך הדין ציון אמיר לאחר שנחשפו התכתבויותיה עם עורך הדין ערן שחם שביט. על תחושותיה של השופטת סיפר הבוקר (שלישי) ב-103FM אמיר: "אתם יכולים לתאר לעצמכם שהשופטת נסערת מאוד וקשה לה לעבור את החוויה אשר חרגה מכל פרופורציה. אני מקווה שהבדיקה והדוח שיוגש יוכלו לנקות את האמוציות הקשות שיש כנגדה".

לדבריה, "יש לומר את הדברים בפשטות, מדובר בשופטת טובה ומוערכת שפועלת מתוך תחושת שליחות. זוהי עובדת ציבור, שבמקרה היא גם שופטת, אשר נדרש לתאם מולה כניסה לאולם כי למרבה הצער לא תואמה לה עוזרת. השופטת אינה אחראית למה שכתב לה אותו תובע בהודעה אליה והיא גם מבינה היום שהיא לא הייתה צריכה להגיב באופן בו היא הגיבה, זו באמת הייתה טעות והיא לא נראית טוב, אך האמת היא שהמהומה התחילה בהודעה הזו ונגמרת בה בלבד".
 



"חשוב להבין את הדברים שנכתבו בהודעות", ציין אמיר: "לפני כמה ימים התקיים דיון באותה פרשייה בפני אותם האנשים באולם פתוח. היא התריעה שלא ניתן לבקש עוד ימי מעצר ושיש לשחרר את העצורים. עורך הדין ערן שחם-שביט אמר לה שישנה מחלוקת בינו לבין אנשי המשטרה על ימי המעצר אך לא מדובר בתיאום מולה".
 

עוד הוסיף: "כל הליך צריך להתנהל במעמד שני הצדדים. במקרה של הארכת מעצר בתיקים מהסוג הזה ישנה אפשרות להגיש דוחות סודיים שעליהם דן השופט מעצרים. השופטת ביקשה להבין ולראות את הדוחות לעיונה בלבד ולכן זה נעשה במעמד של צד אחד". כשנשאל האם ההתכתבות על הנושא בוואטסאפ היא נכונה ותקינה השיב: "אינני חושב שנושא כזה צריך להיות מדובר בהתכתבות בוואטסאפ. שרת המשפטים תפעל בנושא בשיקול דעת ואני מקווה שהיא לא תפעל בניסיון למצות סנקציה חריפה במיוחד. לעת עתה השופטת נאבקת בכל כוחה בכלים שיש ברשותה כדי להציב את היושרה שלה על השולחן ולכן אינה שוקלת להתפטר. לפי השקפתי לא ראוי למצות עמה את הדין בעקבות התנהלות כמו זו שעסקה בשולי הדברים. איש לא חושד בטוהר כוונותיה ולא הייתה כאן פגיעה בטוהר ההליך המשפטי".
עריכה: איתמר זיגלמן