מפכ"ל המשטרה לשעבר אסף חפץ העניק היום (שלישי) ראיון שישודר בקשת 12, וסיפק כמה התבטאויות מעניינות על הפרשות השונות בהן נחקר ראש הממשלה בנימין נתניהו, וגם על התרבות שנהוגה במשטרה, בהקשר למספר הרב של המקרים שנחשפו בארגון של הטרדות מיניות ועבירות מין. 



רוצים לקבל את החדשות לפני כולם? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
 


חפץ נשאל אם היו הטרדות מיניות במשטרה בזמנו והשיב: "היחסים עם פקודות זה לא היה אז בגדר של נורמה אסורה". כשנשאל אם לו עצמו היו יחסים עם מישהי ששירתה תחתיו השיב: "אם אני אאשר את זה אני טיפש, אם אכחיש אני שקרן. היו לי קשרים שהיום הם אסורים. גם לפני שהייתי מפכ"ל וגם בתקופה שהייתי מפכ"ל. בדיעבד אני חושב שזה דבר שלא צריך להיות".  



ראש הממשלה בנימין נתניהו. צילום: אבשלום ששוני
ראש הממשלה בנימין נתניהו. צילום: אבשלום ששוני

חפץ התייחס לטענתו של נתניהו כי המשטרה רודפת אותו והדגיש: "לא, אין לה שום אינטרס לרדוף אלא לעשות את תפקידה. אני מרוצה מהתפקוד בתיק 4000, מה שלא היה בתיקים קודמים. המשטרה פועלת מהר". לדבריו, "היועץ המשפטי פשוט גרר רגליים. מה האינטרס שלו? ראש הממשלה עצמו".

"אני גם חושב שבמקרה הזה נתניהו היה צריך להשעות את עצמו, הרי היה ברור שהוא קיבל מתנות בהיקפים של מאות אלפי דולרים", הוסיף.  

רק עושה את עבודתו. אלשיך. צילום: מרק ישראל סלם
רק עושה את עבודתו. אלשיך. צילום: מרק ישראל סלם
לדברי המפכ"ל לשעבר, "הגענו למצב שראש הממשלה מתנקש במשטרה ובמערכת אכיפת החוק, עושה נזק לאזרח ולמדינת ישראל. מפכ"ל שרודף את ראש הממשלה? לא היה ולא נברא וגם לא יהיה בעתיד. המשטרה עושה את עבודתה וגם התקשורת, זה תפקידה, לחשוף שחיתויות. ללא ספק הפוליטיקאים לא אוהבים מפכ"ל עם חוט שדרה חלש". 

הריאיון המלא של אסף חפץ לעדי מאירי ישודר הערב ב-17:15 בתכנית "אנשים" בערוץ קשת 12.