תושב קצרין בן 45 נעצר הבוקר (רביעי) בחשד שנהג לצוד חתולים ולאכול אותם להנאתו. החשוד יובא לבית המשפט השלום בקריית שמונה לדיון בבקשה להאריך את מעצרו, בגין חשד להריגת בעלי חיים והתעללות בבעלי חיים.



בעקבות קריאה למוקד 100 על ריח חזק של חתולים שוטרי משטרת ישראל הגיעו למקום ופתחו בחקירה ממנה עלה כי הריח מגיע מביתו של החשוד שנעצר הבוקר.



השוטרים נכנסו לביתו של החשוד ובחיפוש בדירה מצאו גרזן אשר ככל הנראה באמצעותו שחט את החתולים. בנוסף, בתוך המקרר של החשוד נתפס בשר של חתולים עור של חתולים ועוד.



דם על נעלי החשוד. צילום: דוברות המשטרה
דם על נעלי החשוד. צילום: דוברות המשטרה



יש לציין כי בכל שנה מוגשות למשטרה כ־400 תלונות אזרחים על התעללות והזנחת בעלי חיים, וכי רק כשמונה אחוזים מהן מבשילות לכתבי אישום. 



לעמותות בעלי החיים מגיעים מדי שנה כ־8000 דיווחים טלפוניים על התעללות או הזנחה. בתנו לחיות לחיות סיפרו "למעריב" כי "ניידת תגיע לקריאה כזאת רק אם אין אירועים המתועדפים כחשובים יותר, וכשתגיע ניידת, ברוב המקרים השוטרים לא יידעו כיצד לטפל באירוע כי הם לא מכירים את חוק צער בעלי חיים. במקרים שבהם יש צורך להחרים בעל חיים, השוטר תלוי בווטרינריה העירונית, ולא בכל מקום יש וטרינר זמין. מראש הטיפול המשטרתי בתופעה מוגבל".