פעוט בן שנה וחצי נמצא במצב קשה לאחר שטבע היום (חמישי) בבריכת נוי ביישוב בבקעת הירדן. צוותי מד"א פינו אותו במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה תוך כדי פעולות החייאה והוא הועבר למחלקת טיפול נמרץ ילדים כשהוא מורדם ומונשם.



פעוט שטבע מובהל לרמב"ם

פרמדיקית מד"א ליאת צימט שהגיעה למקום סיפרה: "כשהגענו למקום ראינו פעוט כבן שנה וחצי מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה לאחר שנמשה מבריכת הנוי. יחד עם צוותי רפואה נוספים שהגיעו למקום הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות והוא פונה לבי"ח במסוק צבאי במצב אנוש תוך כדי המשך ביצוע פעולות החייאה".



מנתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים עולה כי משנת 2008 מתו 157 ילדים בישראל עקב טביעה. בשנת 2017 מתו 15 ילדים מטביעה ובשנת 2016 מתו 19 ילדים מטביעה. מהנתונים עולה כי כ- 34% ממקרי הטביעה שהסתיימו במוות בשנים אלו, הינם של ילדים בגילי 0-4, כשב- 53% מהמקרים, טבע הילד בסביבת הבית והחצר.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית בטרם לבטיחות ילדים: "ארגון 'בטרם' מזכיר כי חופשות החג הן תקופה של יציאה מהשגרה בהן ישנן היפגעויות רבות בקרב ילדים, בהתאם לכך יש להקפיד על השגחה צמודה על תינוקות וילדים ולשמור על כללי בטיחות בסביבה לא מוכרת. במקומות בהם מצויים מקורות מים כמו גיגיות, בריכות נוי, בורות מים ומאגרי מים בטבע חשוב שימצא מבוגר אחראי שיהיה במרחק נגיעה מהילד ובקשר עין עמו לאורך כל הזמן".

אתמול טבע למוות גבר כבן 76 בחוף קלי"ה בים המלח. צוותי מד"א ביצעו בו פעולות החייאה שבסופן נקבע מותו.