קובי אלכסנדר, כאשר הוא מלווה בסוהרי יחידת נחשון של שירות בתי הסוהר הגיע לארץ בטיסת אל על מניו יורק להמשך ריצוי מאסרו בישראל. אלכסנדר ביקש לרצות את המשך מאסרו בישראל ולאחר שהרשויות בארצות הברית אישרו התקבל גם האישור משרת המשפטים איילת שקד והעברתו לארץ נעשתה על חשבונו. מיחידת נחשון נשלחו תחילת השבוע לניו יורק ולאחר שזיהו את אלכסנדר הוא הועבר לרשותם אמש על ידי הרינגרים האמריקאים בנמל התעופה קנדי.



קובי אלכסנדר בישראל. צילום: ללא קרדיט

הוא הועלה על מטוס ג'מבו של אל על והופרד ביחד עם שומריו משאר הנוסעים לנוכח סידורי הביטחון הנדרשים ואחרי הצהריים הטיסה נחתה בנתב"ג כאשר ליד המטוס המתינו אנשי שירות בתי הסוהר שמיד לקחו את אלכסנדר להמשך ריצוי מאסרו בארץ. אלכסנדר הוא המייסדים של קומברס נמלט מארצות הברית לנמיביה בעקבות חקירת הרשות לניירות ערך בארה"ב בחשד לביצוע עבירות. 



לנמיביה לא היה הסכם הסגרה עם ארה"ב והוא שהה שם 11 שנים. לפני כשנתיים הושג הסדר טיעון לפיו אלכסנדר יורשע בסעיף אחד בלבד ועשרות סעיפי אישום נוספים ימחקו שופט בית משפט פדרלי בניו יורק דחה את ההסדר לפיו אלכסנדר לא ירצה עונש מאסר ושלח אותו מיד למעצר בכלא שמור במנהטן ולאחר מכן גזר עליו 30 חודשי מאסר ומתוכם נוכו חודשי המעצר. אלכסנדר ראשי לבקש ניכוי שליש בישראל ואם בקשתו תענה הוא צפוי להשתחרר בתוך כשלושה חודשים.