ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיחקר הבוקר (שישי) באזהרה, בפעם הראשונה בתיק בזק (פרשה 4000). ל"מעריב־סופהשבוע" נודע שהחוקרים שוקלים לעמת אותו בהמשך עם מקורבו שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת המושעה שהפך לעד מדינה. חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בראשותו של תנ"צ אלי אסייג, ובשיתוף עם נציגי הרשות לניירות ערך (ני"ע), אמורים לחקור הבוקר את נתניהו במעונו בירושלים.



במקביל, במשרדי להב 433 בלוד יגבה צוות נוסף עדות פתוחה מרעיית ראש הממשלה שרה נתניהו על הידוע לה באותה פרשה ועל קשריה עם איריס אלוביץ', רעייתו של בעל השליטה בבזק, שאול אלוביץ'.



נראה כי במקביל לחקירות הזוג נתניהו יחקור צוות נוסף את אלוביץ' ואת ניר חפץ, יועץ התקשורת ומקורבו של נתניהו, ויעמת אותם עם התשובות של בני הזוג נתניהו. חוקרי יאל"כ צפויים לדרוש את תגובתו של ראש הממשלה על חשדות חמורים, העולים בעיקר מעדותו של פילבר.



אמש דווח כי יוצגו בפני נתניהו ראיות המורות כי בניגוד להנחיית היועמ"ש מיוני 2016, עסק בתפקידו כשר תקשורת בעניינים הנוגעים לבזק ולאתר וואלה, אף שהיה בקשרי ידידות עם אלוביץ'. ההערכה היא שנתניהו ייחקר עוד מספר פעמים בפרשה. אמש דווח כי גם שרה נתניהו תתבקש לתת הסברים על האמור בהקלטה שבה היא נשמעת מצטרפת לשיחה טלפונית עם איריס אלוביץ' ועם מנכ"ל וואלה, אילן ישועה.



ל"מעריב־סופהשבוע" נודע כי צוות החקירה צפוי לבקש מראש הממשלה לתאם מועד חקירה נוסף, שבו מתוכנן לעמת אותו עם פילבר. על פי הערכה, ראש הממשלה לא יסכים להשתתף בעימות, כפי שהתנגד לעימות עם עד המדינה ארי הרו בפרשת המתנות (1000) ובפרשת נתניהו־מוזס (2000). לא מן הנמנע כי לאור התשובות שיתקבלו היום מבני הזוג נתניהו, יבקשו החוקרים ביום ראשון להאריך שוב את מעצרם של אלוביץ' ושל חפץ.



את החקירה מלווה מראשיתה עו"ד יהודית תירוש מפרקליטות מיסוי וכלכלה, הכפופה במקביל לפרקליטות מחוז תל אביב למיסוי וכלכלה - תחת שרביטה של עו"ד ליאת בן ארי, מנהלת המחלקה - וכן לרשות לני"ע, כגוף נפרד בתוך הרשות. תירוש חשפה השבוע בפני שופט בית משפט השלום בתל אביב עלא מסרואה כי אלוביץ' חשוד בקבלת שוחד בכמיליארד שקל תמורת סיקור אוהד של משפחת נתניהו באתר וואלה.