בעל השליטה בחברת בזק, איש העסקים שאול אלוביץ' ויועץ התקשורת ניר חפץ שוחררו היום (ראשון) למעצר בית של עשרה ימים, בתנאים מגבילים מחמירים של ערבות עצמית על סך 100 אלף שקל, ערבות צד ג' על אותו סכום הפקדה על סך 50 אלף שקל, ו-180 ימים איסור יציאה מהארץ.

כמו כן, אלוביץ' יורחק ל-45 ימים מבזק, וחפץ יורחק לתקופה דומה ממשרדי הממשלה. השניים הובאו הבוקר לדיון בעניינם בבית משפט השלום בתל אביב במסגרת פרשה 4,000. 

כחלק מאפקט פרשת המסרונים, בבית משפט השלום בתל אביב לא לקחו סיכונים ובניגוד לפעמים קודמות, ניצבו בכניסה לאולם הדיון אותו ניהל השופט עלאא מסרואה, מאבטחי משמר בית המשפט שמנעו כניסה לכלי התקשורת ותחילה גם לעורכי הדין, הן מצד רשויות האכיפה משטרה והרשות לניירות ערך (ני"ע ) והן לסנגורים של החשודים. רק בחלוף כ-20 דקות אושרה הכניסה לנציגי המשטרה וני"ע יחד עם הסנגורים, ובחלוף פרק זמן נוסף הותרה כניסה של נציגי התקשורת. 
 
כזכור, אלוביץ' חשוד בכך שהעניק לבני הזוג נתניהו סיקור חיובי באתר החדשות "וואלה", וזאת בתמורה להקלות רגולטוריות שסיפק נתניהו כשר התקשורת לחברת בזק. ההערכה היא ששווי ההטבות אותן קיבל אלוביץ' ממשרד התקשורת מגיע לכמיליארד שקל. חפץ חשוד בכך שהיה המתווך בין משפחת נתניהו לאלוביץ'. במהלך החקירה גייסה המשטרה את שלמה פילבר, מי שהיה מנכ"ל משרד התקשורת ונחשב למקורב לראש הממשלה כעד מדינה.

בנימין ושרה נתניהו. צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90
בנימין ושרה נתניהו. צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90


ביום שישי נחקרו במקביל נתניהו ורעייתו, כאשר ראש הממשלה נחקר במעונו הרשמי ואשתו במשרדי להב 433 בלוד. חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בראשותו של תנ"צ אלי אסייג ונציגי הרשות לניירות ערך (ני"ע), הגיעו למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור על מנת לחקור אותו באזהרה, בפעם הראשונה בתיק בזק (פרשה 4000). במקביל, שרה נתניהו, שזומנה בתחילה למתן עדות, נחקרה גם היא באזהרה, בחשד למעורבות בפרשה.

מפאת קוצר הזמן, החוקרים לא גבו עדות מראש הממשלה בפרשת הצוללות ומכאן שכל החקירה עסקה בפרשת בזק ובתיק 4000 שמסתמן כתיק הבעייתי עבור נתניהו. בנוסף לשניים, בשעות הבוקר הובאו במקביל שאול אלוביץ' וניר חפץ אל משרדי להב 433, ככל הנראה על מנת לעמתם עם תשובותיהם של בני הזוג נתניהו. בסמוך לתחילת חקירתו של נתניהו פרסמה המשטרה כי בכיר לשעבר במשרד התקשורת ומקורב מאוד לראש הממשלה עוכב לחקירה במסגרת הפרשה.