האם בסופו של יום המשבר הקואליציוני ייגמר בבחירות? עמית סגל, פרשן חברת 'החדשות' טען היום (ראשון) אצל אילה חסון ב-103FM: "עצם המחשבה על כך ש-120 אנשים יחתמו על מכתב התאבדות מעלה בי פליאה. יש כאן מתכון עם כל המצרכים הנכונים לבחירות. חוק הגיוס הוא נושא נפיץ, שר ביטחון במצוקה בסקרים, שר האוצר זקוק להישג ועל ראש הממשלה מונח סימן שאלה גדול ולכן אולי מעדיף לצאת לבחירות באשמת מישהו אחר".


 

אילה חסון התייחסה למשבר הפוליטי ואמרה: "ליצמן לא מוותר ועף על הליכוד לפני אישור התקציב, מה עובר עליו?". עמית סגל השיב: "לא אחז בליצמן תכתיב מראש הממשלה אלא מדובר בתוצאה של תהליך התעללות עצמית שנמשך זמן רב כשפלגים קיצוניים במפלגות החרדיות מושכות את המפלגה לתהום. בחורף עברנו שני משברי ענק כשהשר ליצמן התפטר מתפקידו בגלל העבודות בשבת ברכבת ישראל ואף עורר סערה על פתיחת המרכולים בשבת. בנס הקואליציה ניצלה. יריב לוין וזאב אלקין אמרו להם שהם משתמשים בכל הכלים שלהם ולא יישארו להם כלים לחוק הגיוס, אמרו וצדקו. דרעי הוא הקורבן הטרגי של הסיטואציה הזו כאשר הוא נמצא בדשדוש בסקרים ועם חשדות חדשות מעל ראשו, האדמו"ר מגור יחליט ודרעי יאלץ לקבל את החלטתו".

כשנשאל האם ליצמן וגפני מעוניינים בפירוק הקואליציה השיב: "אינני חושב כך. נוצרו כאן שתי דינמיקות. ליצמן שנא את המשברים הקודמים שהוכתבו לו מלמעלה, הפעם זה אחרת. אין דגל משמעותי יותר ליהדות התורה מאשר חוק הגיוס והצטברו אירועים שיצאו משליטה. אביגדור ליברמן אוחז בשישה מנדטים בלבד, נמצא בתפקיד חייו כשר הביטחון ובחר לשלוח סרטון לקראת חג הפורים בו הוא לועג למפלגות החרדיות. עד אתמול לא הבנתי את השיגעון שלו ולא חשבתי שהבחירות בפתח, אם הבחירות יהיו במועדם שווה למפלגה שלו להעביר את חוק הגיוס כבר היום כי אף אחד לא יזכור זאת. מכיוון שליברמן מעריך שהבחירות יתרחשו בשנה הקרובה עדיף לו לפעול עכשיו. עברנו המון מערכות בחירות וכולנו כבר יודעים שאין קשר בין סדר היום לבין הנושאים עליהם נלחמים בבחירות עצמן".

אילה חסון הוסיפה לדבריו: "הפוליטיקאים מנהלים משחק בינם לבין עצמם, מה חושבים בליכוד על הסיטואציה הזו?". סגל ענה לה: "סימן השאלה הגדול הוא בנימין נתניהו. יש במפלגות החרדיות כאלו שטוענים שראש הממשלה לא עשה שום דבר אקטיבי על מנת לפתור את המשבר הזה. על פי ההיגיון שלי, אם חוק הגיוס לא ייפתר הבחירות יתקיימו ביוני".

"בחודש מרץ אנחנו צפויים לנאומים מרהיבים של נתניהו בועידת איפאק. באפריל יהיו יום הזיכרון ויום השואה עם שלל נאומים מרהיבים של ראש הממשלה ובחודש מאי צפוי לנו יום העצמאות ה-70 למדינת ישראל כשהנשיא טראמפ צפוי לחנוך את השגרירות החדשה בירושלים. יכול להיות שהחלטת היועץ תהיה מכה אחת יותר מידי עבור נתניהו ולכן יהיה לו מאוד קשה לבצע מערכת בחירות לאחר החלטתו ועדיף לו להקדים הכל".

 

 

עריכה: איתמר זיגלמן