תפנית בתיק 4,000מקורבו ויועצו לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו חתם היום (שני) על הסכם עד מדינה בפרשת בזק (תיק 4,000), וזאת בניגוד לעמדתו של עורך דינו, ירון קוסטליץ, שצפוי להתפטר מייצוגו של חפץ. קוסטליץ אמר מוקדם יותר: "איני מייצג עדי מדינה". עוד בטרם החתימה על ההסכם, הגיע חפץ לחקירה נוספת במשרדי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית בלהב 433, שם המתינו לו החוקרים עם צוות של רשות ניירות ערך במטרה לבצע השלמות חקירה. 



גורם מעורה בפרטי החקירה אמר כי "הראיות נגד החשודים המרכזיים בפרשה - ראש הממשלה בנימין נתניהו ושאול אלוביץ' - מתחזקות שבעתיים עם החתימה על הסכם נוסף. כשבתיק בהיקפים כאלה מגויס עד מדינה, המשמעות היא שאנשים מבינים שהם בתוך בעיה לא קלה". 
הגורם הוסיף: "עתה, כשיש שניים, הם יחזקו אחד את השני בגרסאות שלהם, מוסיפים לראיות שבתיק ויוצרים חומה איתנה לתשתית המתגבשת בתיק הזה. ללא ספק, אחת הפרשות החמורות והמשמעותיות ביותר עבור ראש הממשלה".

בזמן שקוסטליץ ניהל את עניינו של חפץ בביהמ"ש פעל עו"ד סופר לקידום מהיר של המו"מ עם החוקרים והפרקליטות. נטען כי כבר אתמול נחתם ההסכם עם חפץ, אם כי לא מן הנמנע שהוא נחתם היום במהלך חקירתו של חפץ ביאל"כ. עו"ד קוסטליץ טרם קיבל הודעה רשמית על העובדה שמרשו חתם על הסכם עם התביעה ומסביבתו נמסר כי אם אכן נחתם הסכם כזה, הפרקליט יעמוד במילתו ולא ימשיך לייצגו.

נתניהו: "כשיש משהו לא צריך אפילו עד מדינה אחד"


מסביבתו של ראש הממשלה נתניהו נמסר על החתימה: "כשיש משהו לא צריך אפילו עד מדינה אחד. וכשאין, גם אלף עדי מדינה לא יעזרו. המירוץ הבלתי פוסק אחרי עדי מדינה הוא ההוכחה הטובה ביותר שאין כלום - ולא יהיה כלום".


אתמול ביקש עורך דינו קוסטליץ לקצר את ימי מעצר הבית של חפץ, אולם אז שלפה נציגת היאל"כ, פקד אור רובין, מסמך סודי שלאחר עיון בו קבע השופט עלאא מסרואה כי לאור הכתוב במסמך הוא מאשר את ימי מעצר הבית במלואם. לא מן הנמנע שבדוח הסודי נחשף כי בין הצדדים מתנהל מו"מ מתקדם לגיבוש הסכם עד מדינה בפרשה.



ביום שישי האחרון הובל חפץ יחד עם שאול אלוביץ' ועם ארבעה חשודים נוספים, בהם שרה נתניהו, עו"ד איתן צפריר ואיריס אלוביץ', לעימותים בין חלק מהמעורבים, בו בזמן ששלמה פילבר מלווה את חקירת החשודים ומעדכן את החוקרים בפרטים.
 גם בפרשת 1,000 ו-2,000 נחתם הסכם עד מדינה שעלול לפגוע בראש הממשלה, עם ראש לשכתו לשעבר, ארי הרו. ככל שההסכם ימומש משמעותו ביסוס התשתית הראייתית בחקירה נגד נתניהו, שכן מדובר במי שהיה אחד המקורבים ביותר לראש הממשלה בשנים האחרונות.
בעוד קוסטליץ ייצג את חפץ בהליך המעצר, פעל מטעמו של יועץ התקשורת או מטעם מקורביו עו"ד אילן סופר מול בכירי היחידה למאבק בפשיעה כלכלית לקדם תנאים שיובילו לחתימה על הסכם. עו"ד סופר מוכר כמי שדאג להוביל מהלכים מסוג זה, בעיקר בתקופה האחרונה. הוא עומד מאחורי הסכם עד המדינה של מיקי גנור בפרשת הצוללות, הוביל להסכם עד מיטיב עם משה יוסף בתיק ביטן. בימים האחרונים הוא מתנהל בעניינו של חפץ. 
בכל מקרה עו"ד קוסטליץ הבהיר בפני מרשו כי אם וכאשר הוא יחתום על הסכם עד מדינה, הוא יפסיק לייצגו בפרשה ויתפטר מתפקידו. עו"ד קוסטליץ באופן עקרוני אינו מייצג עדי מדינה, ככל הנראה משום שעד מדינה הוא חלק מהחשודים, ואם הוא טען לחפות מרשו, חתימה על הסכם עד מדינה מנפצת את הטענות לאי אשמה ומשנה את התזה שהוצגה בבית המשפט.