פרשני ערוץ 10 רביב דרוקר וברוך קרא התייחסו היום (שני) לדרמה הגדולה בפרשות ראש הממשלה נתניהו, כאשר מקורבו ואיש סודו ניר חפץ חתם על הסכם עד מדינה, במסגרתו אמור למסור מידע מפליל על ראש הממשלה ורעייתו.  ברוך קרא אמר: "אני אישית לא חושב שהפשפשים והלחץ הביאו את חפץ לחתום. הוא הבין את זה מהתנהלות העניינים ומעורכי דינו. המו"מ נמשך כבר שבוע, לדעתי מה שהביא אותו למצב הזה שהוא הבין שהכוורת של נתניהו מתפוררת  והוא הפך להיות הפראייר היחידי".



קרא הוסיף :"אם כי עדיין נשארה תהיה אחת: האם חפץ, שהקריירה שלו זה להיות איש אמון של אנשים, זה הכח שלו, יש שיאמרו גם כשהיה עיתונאי, והדבר הזה מאוד משמעותי מהרגע שיסיים תפקידו כעד מדינה. מהבחינה הזאת זה מפתיע. אבל מבחינת הפרשה, חפץ הוא איש אמצע בפרשה הזאת, המקום שלו זה איש אמצע, במקרה של בזק בין אלוביץ' לנתניהו, ובתיקים אחרים מול אנשים אחרים, אף אחד לא אומר שהוא עצמו קיבל טובות הנאה".



"המו"מ נמשך כבר שבוע". חפץ. צילום: אבשלום ששוני
"המו"מ נמשך כבר שבוע". חפץ. צילום: אבשלום ששוני



עם זאת קרא הדגיש: "שולה זקן למשל בראשונטורס הורשעה - כשאולמרט הוא זה שנהנה ואין ספק בזה. הדבר הזה יוצר איזשהו עיוות. תיק 4000 משמעותי וגדול ככה אומרים, אבל ממה שאנחנו דיווחנו עד היום על פילבר, על עדות ישועה וכו', לא דיווחנו עוד על משהו שמראה את המודעות הנפשית של נתניהו לעבירה של תן וקח, בכל הקשור לאלוביץ' ולסיקור בוואלה. חפץ יכול להיות חוט התפירה בין אלוביץ', נתניהו ופילבר, ויש לו מידע על תיק 1000 ו-2000". 

רביב דרוקר התייחס ליחס של נתניהו לאנשי אמונו: "תמיד הייתי נוהג לעשות סקאלה של איך הפוליטיקאים היו מתייחסים לאנשים ומה התוצאות של היחס הזה. שרון ואולמרט נחשבו כמי שמתייחסים נפלא ליועצים, שרון היה ידוע כמי שיודע להתקשר לאשה ולילדים וידע לעשות את כל הטקס. ואכן, כשהיו חקירות נגד שרון לא היה אף עד מדינה, ונגד אולמרט הייתה עדת מדינה שנים אחרי החקירות עד שהיא נשברה. אצל נתניהו יש עשרות שנפלטו ולא שרדו - נתניהו בוס מאוד קשה לאנשיו, האנשים האלה, ארי הרו, פילבר שנפלט וחזר לקדנציה שנייה, האנשים שכבר ראו שנתניהו יכול להתקשר אלף פעם ביום ואז לא לשמוע ממנו בכלל".