ניר חפץ, מקורבו של ראש הממשלה נתניהו ורעייתו, לחץ על מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי, שלא ישדר בערוצו את תוכניתו של ליאור שליין "גב האומה" מערוץ 2, כך אישר היום (שלישי) שליין בגלי צה"ל. "זה היה הרבה אחרי שעזבנו את ערוץ 2, אבל ראיתי את זה במו עיני", סיפר שליין. "ראיתי התכתבות שמוכיחה את זה. היה ניסיון כזה והוא לא צלח משום שורשבסקי גילה אומץ בנקודת הזמן הקריטית הזו לערוץ 10 והוא אמר 'אין דבר כזה', ושידרנו ואנחנו עדיין משדרים". 



"אומרים שחפץ צרח כמו משוגע על ורשסבסקי והתגאה בכך שב'רשת' העיפו את התוכנית, ודרש ממנו שלא ישדר אותה כי "שליין נגד ראש הממשלה", אמר רזי ברקאי. שליין הגיב: "אני נגד כל מה זז וזה מה שצריך להיות. תפקידנו להציב מראה מול הציבור וגם מול מוקדי הכח. תפקיד הציבור הוא לרצות לדעת מה קורה, זה לא עניין פוליטי. זה שהצליחו לייצר לנו במשך שנים מציאות מדומיינת, בעזרת סייענים מתוך התקשורת כמו שאנו רואים עכשיו, זה משהו אחר. תפקיד התקשורת הוא לדווח. הציבור צריך לדעת את האמת ולא מה שנוח לו". 

"צרח על ורשבסקי". חפץ בהארכת המעצר. צילום: אבשלום ששוני
"צרח על ורשבסקי". חפץ בהארכת המעצר. צילום: אבשלום ששוני
על נתניהו אמר שליין :"הוא התארח אצלי שלוש פעמים. האיש מבין איך עובדת דמוקרטיה, הוא אינטליגנטי ולא סתם הוא נבחר ארבע פעמים. כשהוא הופיע אצלנו תמיד יש לנו סרקזם והוא מספיק חזק כדי להתמודד עם זה וגם רעייתו. ההתערבות הפסיכית הזאת של מה אומרים עליו זה גרוטסקי, נו באמת, אנחנו מספרים בדיחות". 

לדברי שליין, "אי אפשר ללכת אחרי ספינים כמו 'אילנה דיין היא שמאלנית קיצונית'. היו גם משת"פים מהתקשורת שעזרו לזה. לא יכול להיות שראש הממשלה משקר לציבור".