שוטר צעיר המשרת במשטרה קצת יותר משלוש שנים נחקר היום (רביעי) בחשד שקיים יחסי מין אסורים עם שתי קורבנות סחר בנשים, שהובאו לארץ על מנת לעסוק בזנות, במעון המוגן אליו הועברו על ידי חוקרי ימ"ר תל אביב. על פי החשד השוטר בן 31, המשרת בימ"ר היה מעורב במסגרת תפקידו בחקירת פרשה של חשד לסחר בנשים ובמהלכה נקלע למפגש עם שתיים מהקורבנות שהימ"ר העביר, לאחר שמסרו עדות, למעון מוגן - לצורך הגנתן.



אלא, שעל פי החשד, השוטר ניצל את סמכותו כדי לקיים בשבועות האחרונים יחסי מין אסורים עם שתיים מהקורבנות. בשעות הבוקר הגיע מידע ראשוני מעובדת במעון אל הימ"ר ולאחר בדיקה ראשונית של מפקדיו, הועבר דיווח למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות. השוטר זומן לחקירה במח"ש שם הוחשד בקיום יחסי מין כאמור עם הקורבנות. גורמים המעורים בנושא מסרו כי במשטרה רואים את האירוע בחומרה רבה, מה שהוביל לפתיחה בהליך לפיטוריו של השוטר.



ממח"ש נמסר בתגובה כי היא "חקרה שוטר מאזור המרכז בחשד לעבירות שוחד, שיבוש מהלכי חקירה ועבירות מין שביצע בשתי נשים שהובאו לישראל על ידי כנופיית סוחרי אדם למטרת זנות. על פי החשד השוטר קיים יחסים מיניים עם שתי נשים בשבועות האחרונים, בעת שעסק בחקירה בעניינן, לאחר שמסרו עדות כקורבנות סחר בבני אדם. היום נחקר השוטר במחלקה לחקירות שוטרים, חקירתו עדיין נמשכת".



עו"ד ניצן כהנא, מהמטה למאבק בסחר בנשים ובזנות, אמר בתגובה: "זו שעה לחשבון נפש רציני במדינת ישראל בכלל ומשטרת ישראל בפרט. צריך לומר את הדברים בצורה ברורה – עד שלא נכיר בכך שנשים הן לא מוצר צריכה, ואסור לנצל אותן מינית,  נמשיך לשמוע סיפורים מזעזעים כמו זה. מדינת ישראל צריכה להבין שמילים כבר לא מספיקות, הגיע הזמן למעשים – והראשון בהם, איסור צריכת זנות בחוק, כך שיובהר שניצולן המיני של נשים הוא פגום מוסרית, ולא יכול להתקבל עוד בחברה שלנו". 

עו"ד כהנא הוסיף: "ניצולה של קרבן סחר, אישה שנמצאת כבר במצוקה תהומית, על ידי שוטר שאמור לפעול על מנת להגן עליה, מדגיש את הצורך הדרמטי לערוך בדק בית במשטרה. זו ההזדמנות, והחובה עבור משטרת ישראל לקיים בדחיפות חשיבה מערכתית, מקיפה ומעמיקה, אשר תוביל להפנמה גורפת בקרב השוטרים - נשים בזנות אינן הפקר, דמן וגופן אינו מותר - לא להם ולא לאף אחד אחר".