קיבלתם לאחרונה דוח על מהירות מופרזת? סביר להניח שלא תשמחו לקרוא. "המדינה הרוויחה מיליארדי שקלים מאז שהוצבו מצלמות המהירות בכבישים", אמר עורך הדין יוסי יעקובי בשיחה בשיחה עם סיון כהן ב-103FM, "בימים אלה מתנהל משפט מעניין בנושא האמינות של המצלמות - האם המהירות שהן מציגות, היא אכן המהירות שבה נסע הנהג". הוא הסביר: "האמינות של המצלמות תלויה בכך שהן יעמדו בתקן של מכון התקנים הישראלי, דבר שנחשב כקדוש בעיני הציבור הישראלי".



יו"ר משותף של ועדת התעבורה הארצית של לשכת עורכי הדין ציין כי "מדינת ישראל שילמה לחברת היבואן 350 מיליון שקלים כדי שיעבירו את המצלמות בדיקות במטרה לוודא שהן אכן עומדות בתו התקן. במהלך המשפט התברר כי מכון התקנים הסתמך על ניסוי שנערך בהולנד". עורך הדין הוסיף: "מנכ"ל מכון התקנים אמר שהוא השתתף פיזית בניסויים שהתקיימו בהולנד, ואחר כך הסתבר שבכלל לא התקיימו כאלה ניסויים".





"מה שעולה מהעדות, זה שתו התקן שניתן על סמך ניסויים שבוצעו כביכול בהולנד, לא בוצעו כלל", ציין. לדברי יעקובי, "כל מי ששילם עד היום והודה בביצוע עבירה ובכך שהוא חרג מהמהירות המותרת לא יזכה. "ההמלצה שלי כרגע היא לבקש להישפט ולא להודות בביצוע העבירה", סיכם, "לצערי מי ששילם שם את כספו על קרן הצבי".