השרב והאובך שהכבידו היום (חמישי) על אזורים רבים ברחבי הארץ בשעות הבוקר, נשבר בשעות הצהריים. החזאית התורנית בשירות המטאורולוגי בבית דגן, עליסה רזי, מסרה, כי בשיא השרב מידות החום במישור החוף והשפלה הגיעו ל-32 מעלות, בירושלים 28, בבאר שבע 34, בחיפה 29, בצפת 21, בכנרת 27 ובאילת 32. השרב נשבר בשעות הצהריים, כאשר החלו לנשוב רוחות ערות ונוצר האובך הכבד, שהחל לשקוע רק בשעות הערב.
מחר צפוייה צניחה חדה של 12-10 מעלות במידות החום, והן יהיו ממוצעות לעונה כשבאזור הצפון אף ייתכנו טפטופים. הטמפרטורות בתל אביב יגיעו ל-20 מעלות, בירושלים 17, בבאר שבע 22, בחיפה 18, בצפת 15 ובכנרת 22. מידות החום לא צפויות להשתנות ביום שבת, וייתכנו שוב טפטופים באזור הצפון. ביום ראשון לא צפוי שינוי משמעותי במזג האוויר, שימשיך להיות נאה. בשני צפוייה עלייה קלה במידות החום וימשיך להיות נאה.
חזאי חדשות עשר דני רופ, סיפר בשיחה עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM כי "האובך הזה לא בריא לאלו שיוצאים לרוץ בחוץ". הוא הוסיף כי "אפשר לקרוא לאובך הזה פרשת 6000, השנה גם פסח הקדים וגם תופעות הטבע, זה אמנם לא נדיר אך גם לא שגרתי". רופ סיכם: "אני קורא לכולם לא לאכסן עוד את בגדי החורף, חודש מרץ הוא חודש משוגע וצפויים לנו עוד שינוי מזג אוויר משמעותיים בהמשך".