פרקליטות מחוז תל אביב ביקשה היום (חמישי) מבית המשפט לקיים דיון דחוף בעניינם של כל הנאשמים העצורים עד תום ההליכים בסחר בנשים למטרות זנות שנעצרו על ידי היחידה המרכזית של מחוז תל אביב, ולבקש את שחרורם בתנאים מגבילים, כל זאת בעקבות הפרשה שבעטיה נחקר אתמול שוטר בימ"ר במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות, בחשד שבמסגרת תפקידו ניצל את סמכותו לכאורה וקיים יחסי מין עם שתיים מהקורבנות שהועברו למעון מוגן ואשר הובאו לארץ למטרת עיסוק בזנות.
בעקבות החקירה במח"ש ולאור העובדה שמדובר בשוטר ימ"ר שהיה מעורב באיסוף הראיות בפרשה האמורה, ולנוכח העובדה שהוא חשוד בעבירה חמורה, הוחלט בפרקליטות לבקש מבית המשפט לקיים דיון דחוף בעניינם של העצורים. בבקשה נכתב כי ב-1 למרץ הוגש נגד חמישה נאשמים כתב אישום הכולל שבעה אישומים שעניינם עבירות גרימת אדם לעזוב את מדינתו לשם העסקתו בזנות, הבאת אדם לעיסוק בזנות בנסיבות מחמירות, פרסום שירותי זנות של בגיר וסרסרות, וכן קשירת קשר לבצע עבירות אלו.
כנגד נאשם נוסף הוגש כתב אישום בנפרד הכולל שלושה אישומים שעניינם בעבירות של הבאת אדם לעיסוק בזנות בנסיבות מחמירות, הבאת אדם למעשה זנות וסרסרות וכן עבירות על פקודת מס הכנסה והלבנת הון. בבקשה מציינת הפרקליטות כי בד בבד עם הגשת כתבי האישום הוגשו גם בקשות מעצר עד תום ההליכים כנגד הנאשמים. שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב יוסי טופף האריך את מעצרם עד החלטה אחרת וקבע כי דיון בעניינם יתקיים ביום רביעי הבא, ה-14 למרץ. 

עו"ד קלאודיה בילנקה מציינת מטעמה של הפרקליטות כי ב-7 למרץ, קרי אתמול, פתחה מח"ש בחקירה כנגד אחד מהחוקרים שעסקו בתיק האמור הנוגעת לחשדות בדבר שיבוש מהלכי חקירה, עבירות מין שביצע לכאורה בשתיים מעדות התביעה בתיק, הן לכאורה הקורבנות בפרשה האמורה. לטענתה, חקירת מח"ש מצויה בראשיתה ולא ניתן לשער מתי תסתיים. "המבקשת סבורה, כי בנסיבות שנוצרו, יש מקום לבחון כבר עתה את שחרורם של המשיבים (הנאשמים א"ח) בתנאים מגבילים וזאת, בין היתר, כיוון שלא ברור מתי תסתיים חקירת מח"ש ומה יהיו ממצאיה. לפיכך, מתבקש בית המשפט הנכבד להורות על שחרורם של המשיבים בתנאים הבאים", ציינה.
הפרקליטות מציגה כי ניתן לשחרר את הנאשמים למעצר בית מוחלט בפיקוח מלא של ערבים שיימצאו מתאימים על ידי בית המשפט. כמו כן, היה עליהם לחתום על ערבויות כספיות גבוהות להבטחת התייצבותם של הנאשמים להליכים המשפטיים נגדם. בנוסף, יוטל עליהם צו עיכוב יציאה מהארץ וייאסר עליהם ליצור קשר ישיר או עקיף עם מי מהמעורבים בפרשה, לרבות המתלוננות.