תיק 4,000: ביום שלישי הקרוב מסתיימת תקופת מעצר הבית שהושתה על עד המדינה ניר חפץ ועל בעלי השליטה בבזק ובאתר וואלה שאול אלוביץ' , אלא, שעד אז מתכוונים במשטרה לערוך עימות בין חפץ לאלוביץ' כדי לסגור מספר פרטים בהקשר לעדותו של חפץ אחרי שחתם על הסכם עד המדינה. כפי שציינו בסוף השבוע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שבחן את החומרים וההקלטה שהעביר עד המדינה חפץ, אישר את ההסכם לאחר שהבין כי מסתמן חשד סביר לעבירות שוחד בפרשת בזק, המכונה פרשת 4,000, בה נקשר שמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

גורם במערכת האכיפה סיפר. "זה התיק הבעייתי ביותר עבור ראש הממשלה. עדותו של עד המדינה שלמה פילבר, ולאחר מכן עדותו של עד המדינה השני ניר חפץ, שוזרים ראיות אחת בשנייה ומגבשים תשתית ראייתית חמורה נגד ראש הממשלה. יש פה חשד לכאורה לעבירת שוחד על כל המשתמע ממנה". עולה כי במשטרה וברשות לני"ע יעמדו על כך שיש מקום לבצע חקירה נוספת באזהרה של ראש הממשלה והוא יידרש לתאם מועד נוסף לחקירה כבר בימים הקרובים.

בנימין נתניהו ורעייתו בארה"ב. צילום: רויטרס
בנימין נתניהו ורעייתו בארה"ב. צילום: רויטרס

במקביל נוטים חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 במשטרה בראשותו של תנ"צ אלי אסייג וכן חוקרי הרשות לניירות ערך (ני"ע) לזמן לחקירה באזהרה את נתן אשל, מי ששימש בעבר כראש לשכתו של ראש הממשלה שהודח מתפקידו הציבורי לאחר שנחשד בהטרדות מיניות וטופל במסגרת הליך משמעתי בנציבות שירות המדינה. מסתבר שחפץ, מסר פרטים לא מבוטלים על מעורבותו של אשל, בהתנהלות לשכת ראש הממשלה נתניהו ועל חלקו במספר פרשות ביניהן גם פרשת בזק-וואלה.

ברשויות האכיפה נוטים לזמן לחקירה באזהרה גם את רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו , הן על מעורבותה בפרשת 4,000 במסגרת השיחות שניהלה עם חפץ ועם אילן ישועה מנכ"ל אתר וואלה  וכן לגבי מעורבותה גם בפרשת המתנות שכן על פי הנטען מעדותו של חפץ, רעיית ראש הממשלה אליה היה מקורב מאד, ידעה על התמורה שראש הממשלה העניק לשולח המתנות ארנון מילצ'ן.

כידוע סיימו חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה את החקירה בפרשה זאת וחומר החקירה בליווי המלצות הועבר לעיונם של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן אולם זאת בהתייחס לנתניהו ומילצ'ן. בעניינה של רעיית ראש הממשלה לא גובשה כל החלטה ולא מן הנמנע כי ביאח"ה בראשותו של תנ"צ כורש בר נור יבקשו לבדוק את פרטי עדותו של חפץ.