פרקליט המדינה, שי ניצן, דיבר הערב (ראשון) בכנס של העיתון 'מקור ראשון' והמכון הישראלי לדמוקרטיה. "קיימים בישראל איים של שחיתות, אך הם לא הפכו ליבשת. התברכנו במערכות אכיפה חזקות כל אחת מהן אינה נרתעת מפני השלטון ואינה מתכופפת בפני השררה. אנו משקיעים מאמצים כבירים בחקר האמת כדי במידת הצורך להעמיד לדין נבחרי ציבור. בוחנים הכל ללא מורא וללא משוא פנים", אמר.



בנוסף התייחס ניצן לתגובת נתניהו האחרונה על הסכמי המדינה על כך שמגייסים נגדו עדי מדינה שישקרו על מנת להפליל אותו. "מתקפות אלה לא ירתיעו איש במערכת אכיפת החוק. הסכמים אלה עם עדי מדינה הוכיחו עצמם. עד המדינה מעורב בהכרח בביצוע עבירות. לא מדובר באחד מל"ו צדיקים. תנאי בסיסי לחתימת הסכם מסוג זה הוא שהשתכנעו כי הוא דובר אמת וניתן למצוא ראיות תומכות לדבריו. כל הסכם כזה נבחן ב-14 עיניים. לעולם לא נגייס עד מדינה ונאמר לו לשקר כדי להפליל אדם אחר".
"רוצים שהעד יעזור לנו ויכניס אותנו למעגל הסוד", המשיך ניצן, "מדובר בכלי חיוני למאבק העבריינות, הן בתחום המאבק בשחיתות, ואנחנו נמשיך ונפעל ללא מורא וחשש גם בעתיד. אם הזכרתי את האינטרס הציבורי, ראוי לומר את המובן מאליו שלא תמיד מובן מאליו. האינטרס הציבורי הוא לא רק במיצוי החקירה, אלא גם בכך שהיא תיערך בצורה יסודית, תוך הקפדה של כל טענות ההגנה, תוך הקפדה מלהימנע מקיצורי דרך. אנחנו זוכרים שמדובר בדיני נפשות, לא פחות".

"צו השעה בזירוז החקירות ברור לנו היטב, אבל חלילה אם בשם החיפזון תיפגע הדיוק של הצוותים האמונים על כך. אני מסתייג בכל פה מפרסומים בחקירות, שיוצרים בציבור כאילו החץ פגע היכן שפגע, וכעת נותר לסמן את הפגיעה. מצטער לקלקל את החגיגה. הליך פלילי הוא לא כותרת בעיתון, ולאחר מכן הראיות צריכות להיבחן באופן אמיתי וברור. הסדר הנכון הוא שקודם חוקרים, ואח"כ מחליטים, ולא ההפך. לא מידת האהדה הציבורית לפלוני תקבע, וגם לא מידת הטינה. לא ההפגנות יכריעו, לא כותרות העיתונים, אנחנו מתקדמים על סמך הראיות ובבוא העת יכריעו המקצועיים בלבד. כל אחד ואחת בציבור צריך לסייע ללחימה בשחתיות. לא מצפה לתמיכה בלתי מסויגת בכל תנאי, אולם התקפות והשמצות, אלה בוודאי אינן הדרך לסייע להילחם בשחיתות.

"גם במערכת אכיפת החוק ישנן תקלות", המשיך ואמר ניצן, "במהירות האפשרית, כך פעלה המערכת בנושא של החוקר והשופטת, אולם יש להיזהר מלשפוך את התינוק עם המים. על מנת להבטיח כי מדינת ישראל תוסיף לענות בשלילה האם המדינה היא מושחתת, יש להבטיח שהסובלנות לכך תהיה נמוכה, ושהמחיר המוסרי והחברתי שיגבה הציבור מעבריינים מורשעים, יהיה ניכר. לצערי לא כך הדבר תמיד. זה עניין לכולנו, כל הציבור מצווה לעשות את מצוות "וביערת מקרבך". רואה במשימתנו חלק מאתגר במסעה של החברה הישראלית. מסע מתמשך בדרך להפיכת מדינתנו, חברתנו ועמנו לחברת מופת".