הדרמה הפוליטית תגיע לסיומה? לאחר שאמש מועצת חכמי התורה אישרה את המתווה בעניין חוק הגיוס שהוסכם בין ראש הממשלה לסגן שר הבריאות ליצמן בדרך לפתרון המשבר הקואליציוני, נראה כי המפתח נמצא בידי "ישראל ביתנו" ויושב הראש שלה שר הביטחון אביגדור ליברמן.  ח"כ עוד פורר (ישראל ביתנו) התייחס לכך הבוקר (שני) ברשת ב' והדגיש: "אנו לא נצביע ולא נתמוך בשום חוק אלא אם יעבור את מערכת הביטחון. לא נתמוך בישראבלוף וקומבינות כאלה. אנו נצביע נגד. אין לנו שום כוונה להצביע בעד".



לדברי פורר, "חוק גיוס הוא לא חוק שאפשר לעשות אתו מסחרה. זה אורך השרות וכמה גדודים. לא בונים את זה לפי הצרכים של רב כזה או אחר או מועצת רבנים כזו או אחרת. יש להם רוב בלעדינו, אולי בקולות הח"כים הערבים. אם בהמשך תגיש הוועדה שהוקמה במערכת הביטחון הצעת חוק נתמוך בה. זאת בושה וחרפה. אי אפשר להפוך את ביטחון ישראל למטבע העובר לסוחר. צריך להגיש חוק גיוס טוב שבו נתחייב לתמוך. אנו רוצים בחירות בסוף 2019 אבל מצד שני אנו לא יכולים להתפשר כל הזמן על אולטימטום ששמים לנו כל הזמן ליצמן, שר האוצר ואחרים. אם החוק הזה שרוצים להעביר אותו יעבור בקריאה שנייה ושלישית אנחנו בחוץ". 



"בושה וחרפה". ח"כ פורר. צילום: יונתן זינדל,פלאש 90
"בושה וחרפה". ח"כ פורר. צילום: יונתן זינדל,פלאש 90



גם באופוזיציה תקפו בחריפות את הנוסח המוצע. יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, שהעביר חוק בנושא בזמן שכיהן כשר אוצר שבוטל מאוחר יותר בידי הממשלה הנוכחית, תקף בחריפות: "הנוסח החדש של 'חוק ההשתמטות' הוא עלבון לצה״ל ועלבון למתגייסים. לפי הנוסח הזה, החרדים יתגייסו אם יתחשק להם. אם לא יבוא להם, פשוט לא יבואו. חרפה לאומית". 



ח"כ עמר בר-לב (המחנה הציוני) טען כי ראש הממשלה נסחט באיומים: "הסחטנות משתלמת - זו המסקנה. הישג לחרדים על חשבון אחדות החברה וביטחון ישראל, והקואליציה הרופסת הופכת לחותמת גומי להכשרת השתמטות. כאשר ראש הממשלה חלש, ימי השחיתות הופכים לימי סחיטה באיומים, והוא מרקד לצלילי כל חליל ומוליך אותנו לתהום".