ראש העיר שדרות לשעבר, אלי מויאל התראיין היום (שני) לרדיו 101.5FM סיפק התבטאות מעניינת בעקבות הסערה סביב שינוי שמות רחובות שנקראו על שם יוספטל, שיבא ואחרים - בעקבות הממצאים שעלו מהסדרה 'סאלח פה זה ארץ ישראל'. מויאל אמר כי "אם הספרדים היו מקימים את המדינה - זו הייתה עוד מלוכה מחורבנת במזרח התיכון"

מויאל, שהתעמת עם יעל בן יפת, מנכ"לית הקשת הדמוקרטית המזרחית, הוסיף: "טוב שהאשכנזים קיבלו את הספרדים ולא ההפך, כי אחרת היו מקימים במזרח-התיכון עוד מדינה ערבית אחת. כאשר אתה עובר תרבות, הדור הראשון והשני משלם את המחיר, זו גזירת עולם ואיש לא יכול להתנגד לה"
ראש העיר לשעבר תקף את היוזמה לשינוי שמות הרחובות. לדבריו: "אולי כדאי שתאמר האמת ושנשים מראה מול הפנים שלנו: כמה אוניברסיטאות היו במרוקו? מה ידענו על העולם המתקדם? כמה טכנולוגיה היתה במרוקו? אם הספרדים היו עולים ראשונים, הייתה פה עוד מלוכה מחורבנת. כאשר אתה עובר תרבות, הדור הראשון והשני משלם את המחיר, זו גזירת עולם ואיש לא יכול להתנגד לה. ההורים שלי ושלך שילמו את המחיר והורים אחרים שילמו את המחיר. זה המחיר ששולם בשביל לבנות את הארץ הזו".

כשנשאל: "המחיר היה מוצדק? אתה מבין אותו?" השיב מויאל: "בוודאי קבלנו מדינה ועצמאות ודמוקרטיה. שום עלייה לא הייתה חלקה באמת. עם כל הכבוד, אי-אפשר שבזמן ששבע מדינות ערב יאיימו לכלות את ארץ ישראל, הם יטפלו בגזזת. השנים היו שנות מלחמה, אני עברתי את ההקרנות נגד גזזת ב-57".
יעל בן יפת, מנכ"לית הקשת הדמוקרטית המזרחית, שהתעמתה בשידור עם מויאל, כינתה אותו "גזען" ו"משת"פ", כלשונה.