"ביליתי בחקירות 20 שנה ואני משוכנע שרומן זדורוב הודה הודאת שווא. אם יש משהו שאני מבין בחיים, זה חקירות. ואני אומר לכם דבר אחד פשוט - רומן זדורוב לא רצח את תאיר ראדה" , כך אמר היום (שני) יצחק אילן, ראש אגף החקירות לשעבר בשב"כ, בכנס "סודות ושקרים" שנערך בתל אביב. "אני דובר רוסית, וביקשתי מעורך הדין של זדורוב להעביר אלי את חומר החקירה". אילן קובע נמרצות כי זדורוב לא רוצח.

בשבוע שעבר פרסמה אילנה ראדה, אמה של תאיר שנרצחה בקצרין בשנת 2007 הקלטה שבה נשמעת עו"ד שלווה לוין, פרקליטה בכירה לשעבר במחוז הצפון, מכנה אותה "מטורפת" בשיחה סגורה ומפקפקת באמינותה. זאת, ברקע הטלת הספק של ראדה בהרשעתו של זדורוב.
בהקלטה נאמר בין היתר: "יש את האימא המטורפת הזאת. היא מחליטה, שהחברות שלה הרגו אותה בגלל שהן מקנאות בה. זה פשוט לא ייאמן לאן האישה המטורפת הזאת ורודפת הפרסום גררה את כל הציבור", נשמעת הפרקליטה.
 

בתגובה להקלטה, כתבה ראדה בפוסט: "בלי גרגר של יושרה בוחרת הפרקליטה לשקר, להכפיש ולהאשים אותי בדברים שלא היו ולא נבראו. מעולם לא האשמתי איש ברצח תאיר. לא את חברותיה ולא כל אדם אחר. טענתי מראשית הדרך, ואני סבורה כך גם היום, כי חקירת הרצח של בתי הייתה מוטה מלכתחילה לצד אחד בלבד. כל פרט או ממצא, שלא תאמו את קו התביעה הוסטו הצידה במטרה להעלימו מעינו של בית המשפט".

רק חלק מהתלמידים, שקשרו עצמם לזירת הרצח וסביבתה בזמן הקריטי בו התבצע הרצח תושאלו", כתבה ראדה. "אחרים, ששמותיהם היו ידועים למשטרה כלל לא זומנו לחקירה. גם אלה שתושאלו, כמעט ולא נעשה מאמץ להצליב בין עדויותיהם השונות. בשני הדברים האישה הרעה הזאת צודקת - האחד, אני אכן מטורפת. מטורפת מגעגועים וצער. הלב שלי מת יחד עם תאיר. רוצחיה קטלו גם את הנשמה שלי. אמנם איבדתי את הבת שלי, אבל הראש שלי לא היה מעולם חד, בהיר ונוקב כמו שהוא כעת".