מסגן ראש עיריית ירושלים. מאיר תורג'מן, הוא הבכיר שנעצר הבוקר (שני) בחשד לקבלת שוחד, כך הותר לפרסום. על פי החשד, תורג'מן פעל על מנת לקדם את האינטרסים של בעל אולם אירועים בעיר וקבלן מוכר, שנעצרו גם הם, בתמורה לקבלת שוחד וטובין שווי ערך לכסף. 



בהודעת המשטרה נכתב כי "בתום תקופה בה התבצעה פעילות סמויה נעצרו הבוקר לחקירה באזהרה ארבעה, בהם נבחר ציבור בכיר ברשות מקומית, בחשד למעורבות בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, שימוש לרעה בכוח המשרה ועבירות מס. לפי החשד, הבכיר קיבל לכאורה טובות הנאה שוות כסף בתמורה לקידום תועלתם של אחרים. חשוד נוסף עוכב". 



יוסי חביליו, לשעבר היועץ המשפטי לעיריית ירושלים,ומועמד לראשות עיריית ירושלים, אמר בתגובה לפרסומים על פרשת השחיתות כי "בתשע שנות שלטונו של ניר ברקת, שוב ושוב מתגלות תופעות שחיתות בעירייה, בתחום התכנון והבנייה ובכלל. עיריית ירושלים הפכה לעירייה למקורבים, מי שלא מקורב מתקשה לקבל את שמגיע לו והמקורבים מקבלים פעם אחר פעם גם את מה שלא מגיע להם, תוך פגיעה קשה בציבור. ירושלים ראויה למנהיגות שתציל אותה מסבך השחיתות אליו נכנסה בתקופת ניר ברקת".


לפני כשלושה שבועות היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 במשטרה פתחה בחקירה גלויה בתום תקופה של מספר חודשים במהלכם התבצעה פעילות סמויה, ועיכבה ארבעה בכירים בחברת בניה לחקירה באזהרה, בחשד לביצוע עבירות שעניינן מתן שוחד לעובד ציבור זר, רישום כוזב במסמכי תאגיד, קבלת דבר במרמה ועבירות על חוק איסור הלבנת הון.



יום לפני כן בתום חקירה סמויה נוספת שנמשכה מספר שבועות עצרו חוקרי להב 433 במשטרה בכיר ברשות האוכלוסין ואדם נוסף החשודים למעורבות לכאורה בעבירות של קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים, זיוף בידי עובד ציבור ועבירות נלוות. חקירת המשטרה בתיאום עם רשות האוכלוסין העלתה חשד לפיו החשוד, עובד בכיר ברשות האוכלוסין, מצוי לכאורה בקשרים עסקיים וחברתיים אסורים עם בעלי לשכות פרטיות ועובדים זרים תוך שהוא מנצל את קשריו מכורח תפקידו לתועלתו האישית.



ח"כ רחל עזריה, לשעבר ס' ראש עיריית ירושלים, הוסיפה: "הגיע הזמן לנקות אורוות בעיריית ירושלים. כבר היו בעבר פרשות חמורות מאוד, כמו הולילנד ואחרות, חברי מועצה לשעבר מוועדת תכנון ובניה יושבים היום בכלא על שחיתות. ראש העיר יחד עם המשטרה צריכים לשים לזה סוף. מי שמשלם את המחיר הם תושבי ירושלים".