כביש 4 נחסם היום (שני) לתנועה מצומת מסובים לכיוון צפון וממחלף מורשה לכיוון דרום בגלל הפגנות אנשי הפלג הירושלמי נגד מעצר תלמיד ישיבה שנעצר בגלל סירובו להתגייס לצה"ל. בנוסף לכביש 4, חסמו המפגינים גם את רחוב ז'בוטינסקי בבני ברק. במהלך ההפגנות, ההתנגשות בין המוחים לשוטרים הגיעה לעימותים אלימים.
 
ההפגנה מגיעה על רקע משבר חוק הגיוס, שגרם לאנשי הפלג לתקוף את הסיעות החרדיות. אתמול פרסמו אנשי הפלג הודעה חריפה בה הם קוראים להחריף את המאבק וציטטו את דבריו של ראש הפלג המנוח, הרב שמואל אוירבך, כי יש "להרעיש עולם ומלואו".

הפגנת החרדים בבני ברק. צילום: אבשלום ששוני
הפגנת החרדים בבני ברק. צילום: אבשלום ששוני


"המשך המאבק נקבע על פי הוראתם הברורה של 'מועצת גדולי עולם התורה', שהורו לנו להמשיך את המאבק בגזירת הגיוס בכל העוצמה. הלכך, אנו מודיעים בזאת, על החרפת ההפגנות עד להשבת חוק הגיוס למתכונתו המקורית, ללא התנייה במכסות וביעדי גיוס", נאמר עוד, "אנו קוראים לאחינו בני ישראל המתבוננים, שמביטים בעיניים כלות אחר נציגיהם בכנסת - כיצד הם מובילים פשרה אחר פשרה וחותכים בבשרה החי של עולם התורה, ואף מוכנים למכור את היהדות כולה בשביל תפקידים וממון; צאו מהאדישות, כי עתיד היהדות כולה מונח היום על הכף. לא עת לחשות!".
 
חרדים מפגינים בבני ברק. צילום: אבשלום ששוני
חרדים מפגינים בבני ברק. צילום: אבשלום ששוני