בדיון שנערך הבוקר (רביעי) בבית הדין הצבאי לערעורים, ביקש החייל היורה מחברון, אלאור אזריה, ניכוי מחצית מעונשו שנגזר עליו בעקבות שירה למוות במחבל מנוטרל לפני כשנתיים, במרץ 2016. התביעה התנגדה לבקשתו של החייל, אבל רמזה כי לא תתנגד לשחרורו לאחר ריצוי שני שליש מהמאסר.

עורך דינו של אזריה, יורם שפטל, אמר בראיון ל-103FM כי רוב חיילי צה"ל מזדהים באופן מלא עם הירי שביצע אזריה וציין שהוא מקבל יחס מיוחד מהמפקדים בכלא. "לשיטתם של המפקדים והכלואים בכלא הוא לא צריך להיות שם ולכן באופן חסר תקדים הוא נכנס לסבב חופשות אחרי חודש ולא חמישה חודשים". 

"בגלל הלחץ שאנחנו מפעילים בעניין החצי, התביעה הצבאית אמרה שהיא לא תתנגד לשחרורו בתם ריצוי שני שליש. התביעה מביאה טיעון מגוחך ואומרת ששחרורו עכשיו תהיה פגיעה בערכי צה"ל, אבל אם הוא ישוחרר במאי אז הכל בסדר - ההבדל הוא רק חודשיים. אם הוא ישוחרר עכשיו אז הערכים נפגעים ואם במאי זה הכל בסדר"', תקף שפטל.

פרקליטו של אזריה הוסיף כי לאחר שהרמטכ"ל איזנקוט הקל בעונשו, אין סיבה שגם ועדת השחרורים לא תעשה זאת. "בא הרמטכ"ל והזמין אותו להגיש בקשה מפורשת להקלות בעונש, הוא קבע תקדים בו הוא הזמין אישית חייל לכתוב לו בקשה להקלת העונש תוך בקשה שלו כמעט לקבל אותה. חרף הדברים שנאמרו בפסק הדין הרמטכ"ל מצא לנכון להקל עמו, אז גם הוועדה צריכה להקל עמו", אמר.