בישיבת ההסדר בשדרות התקיים הערב (רביעי) כנס בנושא "המשפחה היהודית מול התעמולה הלה"טבית" בחסות ארגון חותם. בפרסום לכנס נכתב כי "בימים בהם נושא דת ומדינה תופס כותרות ומעורר סערות ולא יורדים מסדר היום הציבורי, יתקיים כנס בנושא מעמד המשפחה היהודית מול התעמולה של ארגונים רדיקליים הפועלים לחיזוק הלהטבים מתוך כוונה לפגוע בערכי המשפחה המסורתית בכלל והיהודית בפרט".

ח"כ סמוטריץ' בכנס בשדרות. צילום: ארגון חותם
בין הנואמים היה חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי שאמר כי משפחה בה יש אבא ואמא "זה הבריאות של המשפחה. בלי זה אין עם. למה משפחה טבעית מסורתית רגילה זה הדבר הטוב והנכון. קודם כל התורה אמרה ואנחנו יכולים לראות את זה גם במבחן התוצאה. כולם מתעסקים בלה"טבים כאילו הם כל העולם. הם אחוז קטנטן. רוב גדול של האנשים בעולם בטבע, גברים ונשים. אדם וחווה. כך נבראנו, אין דרך להביא חיים לעולם שלא בדרך הזאת. גם אם נתאמץ מאוד". 


ראש ישיבת ההסדר בשדרות, הרב דוד פנדל, אמר כי "החידוש הוא לא שאנחנו אומרים את הדברים החידוש הוא שאנחנו לא מפחדים להגיד את זה גם ל-ynet וגם לחדשות עשר וגם לחדשות שתיים". בנוגע לגיוס בנות אמר הרב פנדל כי "אנחנו מוצאים את פסיקת הרבנות הראשית לתולדותם נגד גיוס בנות. אולי ציפיתם שבכל התקשורת ירדו על רבנים שהעיזו להגיד מה שכתוב בתורה, אז גם אנחנו בבית המדרש הזה שיש תקשורת פתאום לא נגיד את האמיתות האלה". 
מארגון חותם נמסר: "משפחה טבעית היא הבסיס של העם היהודי ושל כל האנושות. משפחה של אבא, אמא וילדים זה הנורמה התרבותית הבריאה וזוהי הדרך היהודית השורשית. אין לאף אחד כוונה להיכנס לחיים הפרטיים והאישיים של מישהו אבל ברמה התרבותית ציבורית ישנה חשיבות גדולה למנוע את הניסיון לפרק את המשפה הנורמטיבית. הניסיון הלהטבי לקיים משטרת מחשבות ולהשליט דיקטטורה של סתימת פיות ודיכוי חופש הדעה לא יצלח"