תת ניצב יגאל בן שלום, מפקד היאחב"ל, ימונה למפקד יחידת להב 433 של המשטרה במקומו של ניצב רוני ריטמן, זאת לאחר שהשר לביטחון פנים גלעד ארדן קיבל הבוקר (חמישי) את המלצתו של המפכ"ל רוני אלשיך בנושא. בעקבות כך, דרגתו של בן שלום תועלה לניצב, זאת לאחר בתקופת אלשיך קודם לתת-ניצב, מה שמצביע על ההערכה אליו.



רשימת המועמדים כללה בין היתר את תנ"צ ערן קמין, ראש חטיבת החקירות באגף חקירות ומודיעין (אח"מ) במשטרה, ותנ"צ כורש בר נור, ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), מי שעמד בראש החקירות 1,000 ו-2,000 שהבשילו לכדי המלצה להעמיד לדין את ראש הממשלה בנימין נתניהו.  כמו כן, תנ"צ קמין מעורב וקשור אף הוא לאותן חקירות.



אתמול אמר השר ארדן בכאן ב' כי "המפכ"ל ואנוכי נמצאים בשיחות כבר מספר שבועות, ובין היתר ימונה גם מפקד חדש ליחידת להב 433". הוא הוסיף אז כי המחליף יהיה "קצין מוכשר וראוי עם ניסיון רב. יש מספר שמות, ואנחנו נחליט בימים הקרובים. כולנו מודעים לרגישות היחידה הזו ובהתאם לכך נבחר במועמד המתאים. הוא יהיה מנוסה בתחומי חקירות מודיעין ויש לו קבלות".



ריטמן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ריטמן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



כזכור, לפני חודש וחצי המפכ"ל זימן אליו את מפקד היחידה היוצא והודיע לו כי הוא נוזף בו, זאת במסגרת הפרשה בה נטען כי הטריד מינית קצינה ושנחקרה במחלקה לחקירות שוטרים. מפכ"ל המשטרה הבהיר לניצב כי למרות הנזיפה, יש לו סימפתיה אליו, וכי ההחלטה לנזוף בו - נכפתה עליו. עם זאת, אלשיך לא השעה את ריטמן.



שבוע לפני כן, לאחר שיחות עם מפכ"ל המשטרה, בהן הובהר לו כי מכוח החלטת בג"ץ הוא לא יוכל להמשיך בתפקידו, הוציא ניצב ריטמן הודעה לפיה הוא מבקש לסיים את תפקידו כמפקד להב 433 בתום שלוש שנים וחצי, וכי הוא רואה עצמו מתאים למילוי תפקיד אחר שהמפכ"ל ימצא עבורו. ניצב ריטמן הודה למפכ"ל על האמון שנתן בו, וביקש לאפשר לו לערוך חפיפה עם מחליפו, שייקבע בסבב המינויים הבא של המשטרה.



בעקבות המכתב, ולאחר שקיבל את בקשתו, העבירה הפרקליטות בקשה בשם המפכ"ל והמשטרה, לפיה החלטת בג"ץ מולאה בכל הקשור להתנהלות מול ניצב ריטמן, שיסיים את תפקידו בלהב 433, לא יאוחר מהראשון באפריל.