איש העסקים רמי לוי נחקר בתחילת השבוע באזהרה במסגרת פרשת השחיתות בעיריית ירושלים. מעצרו של סגן ראש העיר, מאיר תורג'מן הוארך מוקדם יותר היום בארבעה ימים. זאת, בהמשך לחקירה המתנהלת ביחידה לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 ועניינה חשד למעורבות בעבירות  שוחד, מרמה והפרת אמונים, שימוש לרעה בכוח המשרה ועבירות מס.



על פי החשד תורג'מן, פעל על מנת לקדם את האינטרסים של בעל אולם אירועים בעיר וקבלן מוכר, שנעצרו גם הם, בתמורה לקבלת שוחד וטובין שווי ערך לכסף. בהודעת המשטרה לאחר מעצרו ביום שני האחרון, נכתב כי "בתום תקופה בה התבצעה פעילות סמויה נעצרו הבוקר לחקירה באזהרה ארבעה, בהם נבחר ציבור בכיר ברשות מקומית, בחשד למעורבות בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, שימוש לרעה בכוח המשרה ועבירות מס. לפי החשד, הבכיר קיבל לכאורה טובות הנאה שוות כסף בתמורה לקידום תועלתם של אחרים".



כזכור, לפני כשלושה חודשים הודיעה המשטרה כי סיימה את החקירה בעניינו של לוי, ראש המועצה המקומית מבשרת ציון, יורם שמעון, אמיר הוכברג ואחרים בחשד לעבירות מרמה והפרת אמונים. עם סיום החקירה סבורה הייתה היחידה החוקרת כי לא נמצאה תשתית ראייתית מספקת לביסוס החשדות כנגד יורם שמעון, רמי לוי ואמיר הוכברג. תיק החקירה הועבר לפרקליטות לצורך עיון והחלטה. 



לוי, בעלי רשת המרכולים "רמי לוי-שיווק השקמה", עוכב לחקירה בחודש ספטמבר לצד ראש המועצה שמעון, בתום חקירה משטרתית סמויה, בחשד לעבירות מרמה והפרת אמונים. במסגרת החקירה ביצעו חוקרי יאח"ה חיפוש במשרדי מועצת מבשרת ציון לשם תפיסת מסמכים וכן בבתי החשודים. לוי, שמעון ושני חשודים נוספים נחקרו במשרדי להב 433 במשך כתשע שעות לפני ששוחררו בתנאים מגבילים. בעקבות ההתרחשות הופסק זמנית המסחר במניית החברה של רמי לוי.  
"כל מה שהם אומרים לא נכון. לא היה ולא נברא", הגיב אז לוי לחשדות נגדו, "אני העסקתי את אשתו של ראש המועצה אבל למה לא להעסיק אותה? יש לה ניסיון של 13 שנה בקניון המקביל, למה לא להעסיק אותה? היא גרושתו. איזו הטבה הוא יכול לתת לי? את חושבת שבאמת זה מה שהיה? יש לו בכלל סמכות? מי הוא בכלל? כמו שזה התחיל בלי כלום זה יסתיים בלי כלום".