בסוף השבוע פרסמה איילה חסון בערוץ 10 את החשד כי ניר חפץ, עד המדינה בפרשת בזק, במהלך שירותו הצבאי, היה קשור במותו של הצוער רונן ילין שנטען כי נרדם על פסי רכבת. הדיון בנושא העלה את החשש מאמינותו של ניר חפץ כעד מדינה בפרשות נתניהו. העיתונאית מזל מועלם מ'אל מוניטור' התייחסה הבוקר (ראשון) ב-103FM בתוכניתה של חסון לסערה: "זו לא הפעם הראשונה שמתעוררות שאלות. לצערי בתקשורת נוהגים לבחון נושאים גדולים בשאלה שטחית כמו האם זה טוב לביבי או לא. טוב שהסיפור הזה יצא מחדש לאור ואנחנו יכולים לראות בוודאות אלו כלי תקשורת התייחסו אליו ואלו לא. כולנו יודעים מדוע. ברור שיש להציף את הסיפור ומוזר שהוא לא הוצף עד עכשיו, זהו סיפור עיתונאי גם אם מדובר באדם אנונימי שלא היה מוכר לציבור". 


אילה חסון. צילום: דוד וינוקור
אילה חסון. צילום: דוד וינוקור

ברק רביד, חדשות 10, הוסיף לדבריה: "אני רוצה לפנות לציבור שלא חי בתוך הברנז'ה ועוסק במקצוע העיתונות. רבים שואלים מדוע הדברים מתפרסמים דווקא עכשיו ומי עומד מאחורי זה, בעיני זה כלל לא משנה. אין שום משמעות למוטיבציה שגרמה לאדם לפנות לעיתונאי ולמסור לו מידע. הכלי היחידי שיש למדוד בו כתבה עיתונאית הוא אם היא נכונה או לא. הרבה אנשים חושבים שישנה קונספירציה של עיתונאים שקובעת מה יהיה סדר היום הציבורי. ניר חפץ הוא אדם בעל עוצמה רבה שההיכרות של הציבור עמו הייתה די מצומצמת כאיש צללים. זה מה שאפשר לו לבנות את קשרי הון-שלטון-עיתון שהובילו אותו לאן שהוא נמצא היום - חדרי החקירות. כאשר אדם כזה צץ לעיני הציבור מגיעים אנשים שהכירו אותו בעבר ונזכרים בסיפורי העבר שלו ומספרים זאת לתקשורת".

"ישנם המון סימני שאלה שעולים מהסיפור של חפץ כפי שישנם גם המון סימני קריאה", ציין רביד. "אחד סימני הקריאה היותר משמעותיים שמחייב בדיקה וחקירה היא העובדה שכל מי שרואיין בתחקיר שלך על שירותו הצבאי זכר לפרטי פרטים את שהתרחש באירוע שהוביל למותו של רונן ילין אך מפקד המשטרה הצבאית החוקרת לא זכר דבר. זו העדות הכי משמעותית שמצדיקה חקירה חוזרת בפרשה".




אילה חסון התייחסה לדבריהם :"לפני חודשיים נעצר ניר חפץ ופרסמתי כתבה קשה מאוד עליו. חיפשנו אדם שיגיד עליו מילה טובה ולא מצאנו. איש לא אמר אז מילה כנגדנו כי אז הוא היה אויב האומה. כעת אנשים מתנגדים לפרסומים נגדו כי הם מערערים על אמינות העדות שלו. בסוף השידור אני נוסעת היישר למערכת השידור שלי בחדשות 10, הצוות שלי, שעסק בפרסום הכתבה הזו בשישי בערב עמל קשות ואנחנו שולחים יחד בוז ענק לכל מי שטוען שהסיפור צץ ממניעים פוליטיים. אנחנו הגענו לסיפור הזה לאחר מאמץ רב ובתחרות קשה עם עיתונאים נוספים. מי שנתן לנו את תיק מצ"ח לא היה איש מסביבת נתניהו אלא דווקא אדם שסולד ממנו. חשוב לי להדגיש את הדברים הללו, אני לא מתנצלת אלא גאה בעבודה העיתונאית החשובה שעשינו , אני גאה באנשים שאני עובדת איתם ובמוטיבציה העיתונאית שלנו. מנסים לעוור כאן אנשים תמימים אך אנשים רואים את הדברים ומעריכים את האמת. קחו את הדברים שמתפרסמים במדינת הטוויטר בפרופורציה".

לסיום הבהיר ברק רביד: "ניר חפץ היה בתפקיד רשמי ובכיר במשרד ראש הממשלה במסגרתו נדרש לעבור תחקיר בטחוני של השב"כ ובדיקת פוליגרף כדי לזכות בסיווג הביטחוני הגבוה. כיום אני מודאג מאוד מתהליך הסינון ביטחוני שעוברים אנשים בשב"כ לאחר הפרסומים האחרונים על חפץ".

עריכה: איתמר זיגלמן