עיתונאי מעריב בן כספית התייחס היום (ראשון) בגל"צ לפרסום שלו על עברו של ניר חפץ, עד המדינה בפרשת בזק. כספית חשף לפני כשבוע מקרה שקרה לחפץ בזמן שהיה צוער בקורס קצינים, ובן זוגו לניווט נמצא מת. העיתונאית אילה חסון פרסמה תחקיר ביום שישי בנושא בערוץ 10, תחקיר שעורר סערה גדולה. "אני לא מאלו שמאמינים בתאוריות קונספירציה", הדגיש כספית.

העיתונאי סיפר איך החל הסיפור להתגלגל:
 "

ניר חפץ בהארכת מעצרו. צילום: אבשלום ששוני
ניר חפץ בהארכת מעצרו. צילום: אבשלום ששוני


לא הלכתי עם התסריט שאולי הוא גרם למותו וברגע שלא הגעתי לתיק מצ"ח לא היה לי על מה להשעין את התאוריה הזאת, אבל אם הייתי רואה תיק מצ"ח הדילמות היו נפתרות", הסביר העיתונאי. "דיברתי עם ניר על זה והוא הגיב רע מאוד. אני זוכר שהוא צעק. זרקתי לו את זה ואז זה הסלים מאוד ואישר את התחושה שלי שמדובר באיזה דרמה - טרגדיה מכוננת בעברו. אבל הוא לא היה אז בשום דבר שנמצא בכותרות כמו עכשיו, אלא רק תכנן קומבינות עם שרה, וחיכיתי ליום פקודה שהגיע עם החתימה על העד מדינה ואז חסון לקחה את זה וטוב שכך". 


כספית טען שהתחקיר ראוי למרות הזמן הרב שעבר: "אני פרסמתי את זה בעדינות ולכן זה לא רלוונטי אלי, אבל גם חסון עשתה את זה בעדינות והדגישה שהתיק נסגר והעלתה את סימני השאלה, זה לא משנה גם אם עברו 300 שנה, מה זה משנה? זה בדיוק תפקיד העיתונות. גם את התנהלות בני הזוג נתניהו לקח 20 שנה לחשוף, זו לא הייתה הסתערות של חסון. עלו סימני השאלה ונשאלו שאלות נכונות. שאלתי את עצמי אז למה באמת הצבא התבצר בסירוב שלו לתת לי את דוח מצ"ח, אני חושב שמי שהיה אז מפקד מצ"ח ידו במעל". 

"דיברתי על  הפרשה עם שאול מופז והוא לא זכר את הסיפור בכלל", הוסיף כספית. "ממה שאני יודע חפץ הודח מהקורס וקיבל איזה עונש וחזר מחזור או שניים אחרי זה. אי אפשר לייחס לזה שום קונספירציה כי הוא היה אז אלמוני לגמרי, אבל אין ספק שהייתה שם חלטורה. זה היה חיפוף אחד גדול, הרי מה עם נתיחה אחרי המוות? קליע נשאר. והגרירה, ולמה הנשק והאפוד היו רחוקים, כל השאלות שעלו. אני לא יודע מה קרה שם, זה גדול עלי, מצד אחד הוא עבר פוליגרף מצד שני זה חפץ ואני מרחם על הפוליגרף. יכול להיות שהוא נכנס לפניקה. מצד שני המוח של לשים אותו ברכבת, מי בכלל אמר לו שתעבור רכבת?".