הלווייתו של עדיאל קולמן, הנרצח בפיגוע הדקירה שאירע אתמול סמוך לשער האריות בירושלים, תיערך היום (שני) ביישוב כוכב השחר שבחבל בנימין ביהודה ושומרון בשעה 11:00. כך הודיעה משפחתו. קולמן, בן 32, הותיר אחריו את אשתו איילת, וארבעת ילדיהם, הבת הגדולה בכתה ג', השנייה בכתה א', בן בגן ובן במשפחתון. 



יעל, אמו של עדיאל ז"ל, אמרה בראיון לגל"צ: "הוא דיבר איתנו בשבוע שעבר המון - כאילו הוא נפרד. אתמול ישבתי בביה"ח והרגשתי שהוא כבר לא איתנו. קראנו לו תכשיט. היה ילד מקסים שהקים משפחה לתפארת. אני בוחרת בחיים. אני מרגישה שהשם נותן לי את הכוחות. אני רק רוצה להגיד לעם ישראל שיחזק אותנו".



מאיר קולמן, אחיו של הנרצח, הביע את כאבו. "יש לנו כאב פרטי שאנחנו עדיין לא מעכלים. עדיאל הוא קודם כל בן אדם עם לב מאוד גדול, היה רגיש פתוח ומכיל בצורה מאוד מאוד מיוחדת. היו לו ארבעה ילדים והיה להם קשר מיוחד. הוא היה קודם כל בן אדם - רגיש, פתוח, חייכן", אמר לגל"צ. 

"היה לכל מי שפגש אותו חיבור מיידי איתו", הוסיף מאיר, "הייתה לו אישיות כובשת. הייינו איתו ברגעיו האחרונים, נפרדנו ממנו בצורה שלמה. המשפחה מאוד מלוכדת ומרגישים מאחורינו את התמיכה של כולם. יש התגייסות מאוד גדולה מכולם. עדיאל הוא בן אדם של מאבק, הוא גיבור. הייתה לו אישיות מאוד רגישה. הוא היה בקרבות וניצח אותם".

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר: "ארבעה יתומים נוספו אמש למשפחת השכול, והכאב קשה מנשוא. עדיאל קולמן ז״ל, רק בן 32, שעבד במסירות בחפירות עיר דוד, נרצח אתמול בעיר העתיקה בפיגוע דקירה נפשע ונורא. הטרור ברחובותיה של ירושלים בירתנו, בה חיים יחד יהודים וערבים מאות בשנים, הוא אסון גדול לכל תושביה ואנחנו לא נאפשר לו להפוך מציאות קיימת. נאבק בו עד חורמה, ונוכל לו. נחמה ואני מחבקים את אלמנתו איילת ואת ארבעת היתומים הקטנטנים, ושולחים כוחות למסע הקשה של החיים בלי עדיאל".

כזכור, בשעות אחר הצוהריים נדקר קולמן על ידי מחבל פלסטיני מאזור שכם סמוך לשער האריות, שם עבד בחפירות הארכאולוגיות בעיר דוד. לאחר הפיגוע, הובהל קולמן לבית החולים שערי צדק בעיר, שם הוא נותח במרכז הטראומה, אך לאחר מספר שעות, ולמרות מאמצי ההצלה הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. המחבל נורה על ידי כוחות הביטחון וחוסל.



זירת פיגוע הדקירה בירושלים, צילום: סוכנות תצפית
זירת פיגוע הדקירה בירושלים, צילום: סוכנות תצפית



על פי חקירת הפיגוע, המפגע הוא עבד אל רחמן בני פאדל, פלסטיני בן 28 מהכפר עקרבה ליד שכם, אב לשלושה, האחרון בהם בן כמה ימים, ועובד בחנות למכירת מצברים לכלי רכב. הוא היה בעל אישור כניסה לירושלים ונולד בסעודיה. בכלי התקשורת הפלסטינים דווח בתחילה כי המפגע הינו אזרח טורקי - פרסום שהתברר כשגוי.



ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, אמר בעקבות פיגוע הדקירה: "כולנו מאחלים רפואה שלמה ומתפללים להחלמתו המהירה של הפצוע ומודים לשוטר שהגיב במהירות הנדרשת, חיסל את המחבל ומנע פגיעה נוספת. אויבי ישראל מנסים כל העת לפגוע בחיילים, שוטרים, מאבטחים ואזרחים, וזאת בשל ההסתה הקשה אליה הם נחשפים בהובלת הרשות הפלשתינית. התשובה היחידה לכך היא מאבק נחוש ובלתי מתפשר בטרור ובמסיתים לטרור ובמקביל המשך פיתוחה ובנייתה של ירושלים המאוחדת. אני מבקש מכל מהאזרחים להמשיך בשגרת החיים, לגלות ערנות ולעדכן את כוחות הביטחון במידת הצורך כדי לסכל ניסיונות פיגועים נוספים".