הלווייתו של עדיאל קולמן, הנרצח בפיגוע הדקירה שאירע אתמול סמוך לשער האריות בירושלים, נערכה היום (שני) ביישוב כוכב השחר שבחבל בנימין ביהודה ושומרון. קולמן, בן 32, הותיר אחריו את אשתו איילת, וארבעת ילדיהם, הבת הגדולה בכתה ג', השנייה בכתה א', בן בגן ובן במשפחתון. 



הלווייתו של עדיאל קולמן. צילום: הלל מאיר/TPS

אתמול בשעות אחר הצהריים נדקר קולמן על ידי מחבל פלסטיני מאזור שכם סמוך לשער האריות, שם עבד בחפירות הארכאולוגיות בעיר דוד. לאחר הפיגוע, הובהל קולמן לבית החולים שערי צדק בעיר, שם הוא נותח במרכז הטראומה, אך לאחר מספר שעות, ולמרות מאמצי ההצלה הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. המחבל נורה על ידי כוחות הביטחון וחוסל. 



יעל, אמו של עדיאל ז"ל, אמרה בהלוויה: "הוא דיבר איתנו בשבוע שעבר המון - כאילו הוא נפרד. אתמול ישבתי בביה"ח והרגשתי שהוא כבר לא איתנו. קראנו לו תכשיט. היה ילד מקסים שהקים משפחה לתפארת. אני בוחרת בחיים. אני מרגישה שהשם נותן לי את הכוחות". 

יעל הוסיפה: "עדיאל, אתה בעולם שכולו אור. עדיאל חמוד, תנוח בשלום על משכבך. עוד חודש בדיוק אנחנו נערוך חתונה וזאת תהיה סגירת מעגל. לא ינצחו אותנו, אנחנו בוחרים בחיים. האור של עדיאל ימשיך להשפיע עלינו לעולמי עולמים".
צילום: הלל מאיר/TPS


אחותו של עדיאל אמרה בהספדה: "היית מותק, ישיר, מחבק, צוחק, ניצחת את החיים. תמיד ראינו אותך בוחר בחיים, בוחר להיות אבא הכי טוב. אנחנו אומרים תודה לכל מי שבא להיות איתנו ברגע הנורא הזה. עדיאל, אנחנו אוהבים אותך מאוד מאוד".
צילום: הלל מאיר/TPS

 
צילום: הלל מאיר/TPS


בין המשתתפים בהלווייתו של קולמן, היו גם חבר הכנסת אורי אריאל וראש עיריית ירושלים ניר ברקת. ברקת ספד לנרצח ואמר: "ירושלים מרכינה היום ראש. בעוד שבועיים נגיד את ההגדה ואז, כמו היום, עומדים עלינו לכלותינו ולצערנו לעתים אף פוגעים בנו. אתמול הם הצליחו לפגוע בעדיאל. הצער עמוק וקשה – אבל הם לעולם לא יצליחו להסיטנו מדרכנו".

אילה חסון שוחחה בתוכניתה ב-103FM עם מרדכי שוורץ, חברו של קולמן, שסיפר על האבל הקשה שנפל על היישוב. "הוא היה בחור צעיר ואב ל-4 ילדים. זו המכה השנייה שאנו חוטפים כאן ביישוב תוך זמן קצר. חודשים קודם לכן התחרשה תאונת דרכים שגרמה למותו של אבא שהשאיר אחריו אלמנה עם שלושה ילדים", אמר.

 
שוורץ הוסיף: "לעדיאל היה חיבור גדול לארץ ישראל, הוא גדל בקיבוץ קשת שברמת הגולן והיה מחובר בצורה מאוד מיוחדת, הכיר כל מעיין וכל מאגר מים שניתן לטייל בו. בשנים האחרונות הוא למד הוראה בחינוך המיוחד, דבר שהתחבר מאוד לאישיות שלו כאדם שכולו נתינה. עדיאל תמיד הכיר את כולם ומצא את הדרך לדבר עם כל אחד ולהגיע ללב של אנשים. אני לא זוכר אותו כועס ואני לא חושב שיש מי שיכול להגיד עליו מילה רעה. זהו יום קשה מאוד לכולנו, התפללנו אתמול כל הערב ולא האמנו שזה יהיה סופו".

מאיר קולמן, אחיו של הנרצח, הביע את כאבו. "יש לנו כאב פרטי שאנחנו עדיין לא מעכלים. עדיאל הוא קודם כל בן אדם עם לב מאוד גדול, היה רגיש פתוח ומכיל בצורה מאוד מאוד מיוחדת. היו לו ארבעה ילדים והיה להם קשר מיוחד. הוא היה קודם כל בן אדם - רגיש, פתוח, חייכן", אמר לגל"צ. 
 
"היה לכל מי שפגש אותו חיבור מיידי איתו", הוסיף מאיר, "הייתה לו אישיות כובשת. היינו איתו ברגעיו האחרונים, נפרדנו ממנו בצורה שלמה. המשפחה מאוד מלוכדת ומרגישים מאחורינו את התמיכה של כולם. יש התגייסות מאוד גדולה מכולם. עדיאל הוא בן אדם של מאבק, הוא גיבור. הייתה לו אישיות מאוד רגישה. הוא היה בקרבות וניצח אותם".

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר: "ארבעה יתומים נוספו אמש למשפחת השכול, והכאב קשה מנשוא. עדיאל קולמן ז״ל, רק בן 32, שעבד במסירות בחפירות עיר דוד, נרצח אתמול בעיר העתיקה בפיגוע דקירה נפשע ונורא. הטרור ברחובותיה של ירושלים בירתנו, בה חיים יחד יהודים וערבים מאות בשנים, הוא אסון גדול לכל תושביה ואנחנו לא נאפשר לו להפוך מציאות קיימת. נאבק בו עד חורמה, ונוכל לו. נחמה ואני מחבקים את אלמנתו איילת ואת ארבעת היתומים הקטנטנים, ושולחים כוחות למסע הקשה של החיים בלי עדיאל".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן