לאחר שדלף הסרטון מיני של שחקן בית"ר ירושלים, אנתוני וארן, יחד עם שחקנים נוספים עם אישה שהכרתה מוטלת בספק, החליטה ח"כ מירב מיכאלי להגיש תלונה במשטרה על מעשיו והביעה זעזוע מכך שטרם נפתחה חקירה בפרשה. היום (שני) סיפרה ב-103FM "גיליתי את הסרטון ביום חמישי בבוקר ושמעתי שהמשטרה שוקלת לפתוח בחקירה. ראיתי את הסרטון מתוקף תפקידי ומצאתי בו ראייה מצולמת לאונס קבוצתי חמור".



לדבריה, "פרסמתי הודעה באותו היום שהמשטרה מחויבת לחקור את הנושא על פי חוק. בינתיים הגענו כבר ליום שני וכפי שאנחנו יודעות המשטרה לא פתחה בחקירה. לכן החלטתי לשים על שולחן המשטרה באופן פורמלי מכתב תלונה שיקרא להם לצאת ולחקור. לצערי משטרת ישראל לא עשתה את העבודה שהיא הייתה צריכה לבצע מתוך ההבנה של מהי פגיעה מינית, וכיצד יש לחקור אותה באופן יעיל למניעת המקרה הבא".

שרון פרי, שתמונותיה בעירום הופצו בעבר ברשת, סיפרה בשידור את שעבר עליה :"המקרה שלי נפתר במהירות וביעילות לאחר שהמשטרה מהרה לאתר את האיש שהפיץ את התמונות ולעצור את הפצתן. במקרה זה לעומת זאת המשטרה חדלה מלפעול מכיוון שלא הוגשה תלונה. אילו חברת הכנסת מיכאלי לא הייתה מגישה תלונה המשטרה הייתה ממשיכה לשקול האם להתחיל בתהליכים. זה נשמע לי הזוי". היא הוסיפה: "לצערי הרב גם אני נחשפתי לסרטון הזה והוא אחד הקשים שראיתי, הייתה בו ממש התעללות באישה, היא נראית כמו גופה". 


כשנשאלה חברת הכנסת מיכאלי מה יקרה אם אותה אישה תעיד במשטרה שהיא אשה בוגרת, שרצתה במה שהתרחש בסרטון ובהפצתו השיבה: "קשה לי להאמין שאשה תעשה דבר כזה. זו לא סיטואציה בה לאותה בחורה הייתה יכולה להיות הסכמה למתרחש סביבה, מכיוון שהיא נראית בסרטון מחוסרת הכרה. עברה שנה שלמה מאז קמפיין #MeToo ו-25 שנים מאז שהתחלתי את המאבק הציבורי שלי בענייני אונס. אונס הוא ניצול לרעה של כוח בעולם בו לגברים יש יותר כוח מלאישה. אין שוויון בין נשים לגברים ולכן הן חשופות לפגיעה מינית עוד מילדות. כל תעשיית המין ומכוני הלווי מתבססת על זה. אנחנו צריכים לזכור זאת ולא לחזור לטענה שמדובר בהחלטה חופשית כי זו איננה החלטה חופשית".


שרון פרי. צילום: אינסטגרם
שרון פרי. צילום: אינסטגרם


 
"עצם הפצת הסרטונים היא עבירה פלילית בחוק", הבהירה חברת הכנסת. "הגיע הזמן שהציבור יבין זאת, הגיע הזמן שהמשטרה תאכוף את זה". 
"קשה להגיע לכולם", טענה פרי. "ברגע שסרטונים מופצים ברשת חברתית זה כמו אש בשדה קוצים כי לא ניתן לעצור את כל מדינת ישראל. מטריד אותי שהשחקן זוכה לתמיכה ואהדה זה מטריף שהתאחדות הכדורגל, הליגה והקבוצה עצמה לא יצאה בהודעות גינוי. שחקן הוא דמות ציבורית כמו פוליטיקאי שנותן דוגמה לילדים שגדלים רוצים להיות כמוהו. אנשים מעריצים אותו והחשיפה לילדים וילדות היא גדולה מאוד והמסר במקרה הזה הוא פשוט מסוכן".
עריכה: איתמר זיגלמן