ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, תקף היום (שני) את ראש הממשלה בנימין נתניהו בוועידת "דה מרקר" וטען: "אני יודע כמה ביבי פחדן ולכן אני יכול להיות רגוע שהוא לא ייצא להרפתקאות. אני מרגיש שהמדינה נהייתה מאוד פופוליסטית, חסרת דרך, חזון ואידיאולוגיה והמנהיגות שלנו נעדרת כל דוגמה אישית". זו ממש לא הפעם הראשונה בה תוקף דיסקין את נתניהו ואת המנהיגות הנוכחית, והוא עשה כן כבר מספר פעמים בעבר בראיונות שונים לתקשורת. 



לפני כשנתיים, במסגרת מפגש הראשון בסדרה "שישי תרבות" במרכז רבין, בהנחיית עו"ד דב ויסגלס. התקיימו שלוש שיחות אישיות בין דב לבין ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, העיתונאי נחום ברנע ופרופ' יואב גלבר.  במהלך השיחה אמר דיסקין: "מדינה פלסטינית לא יכולה להיות בר קיימה בעצמה, כל מדינה פלסטינית מוקפת בשלוש מדינות מסביבה, ישראל מצרים וירדן, מספיק שאחת המדינות האלו לא תחפוץ בקיומה, היא לא תתקיים. לכן, כל הלוגיקה של לעשות הסדר בינינו לבין הפלסטינים בלבד לא יכול להחזיק מים. השינוי צריך להיות בפוקוס – במקום להתחיל בפלסטינים ולצאת לאזורי, להתחיל באזורי ובתוך זה לעשות פעולות שיסדירו את היחסים עם הפלסטינים, זה תהליך של שנים אך אם נעשה אותו נכון יהיה סיכוי שבסוף יהיה גם שלום"



"אני לא אופטימי כי אני חושב שהדבר שהכי מסוכן לקיום מדינת ישראל הוא לא האיומים החיצוניים איראן, חיזבאללה ודעאש, אלא האיומים הקיומיים הם השסעים הקיימים בתוכנו, בין ימין ושמאל, בין דתיים לחילונים, בין יהודים וערבים, בין הפריפריה והמרכז. אני בעיקר רואה היום את השוני בינינו ולא רואה את המכנה המשותף עליו כולנו מסכימים. העדר של מכנה משותף הוא האיום האמיתי והקיומי על מדינת ישראל", אמר דיסקין.