ראש הממשלה בנימין נתניהו דיבר היום (שלישי) בוועידת הנגב השמינית הנערכת בדימונה. "אני מתרגש להיות כאן. אנחנו נחגוג 70 שנה לעצמאותה, ובחגיגות האלה לנגב יהיה תפקיד מרכזי. לפני 70 שנה היו קרבות עזים כאן, הם התחילו לפני מלחמת העצמאות, ונמשכו ביתר עוצמה לאחריה. בכוחות מאוד מועטים הדפנו את הפלישה, עברנו למתקפה, והבטחנו את עתידו של הנגב כחלק בלתי נפרד מישראל, מקרית גת ועד אילת", אמר ראש הממשלה. 



את תחילת דבריו ייחד נתניהו לסערה שנוצרה בעקבות הסדרה "סלאח, פה זה ארץ ישראל". "הנגב היה בידינו, ואז התעוררה השאלה, מה עושים בו? הרי זה שטח עצום, שטומן בחובו פוטנציאל עצום. אתם מכירים את החזון? פיתוח הנגב, יישוב הנגב. בן גוריון ניסה ללכת כחלוץ אחר המחנה, אבל מוכרחים להודות שהמחנה ברובו הגדול לא בא. מי כן בא? אתם, ההורים שלכם. לא כל כך באתם, הובאתם לכאן. זה נושא חם בכותרות, בעקבות הסדרה הנחיתי את מזכיר הממשלה לבדוק את הנושא מול ההסתדרות הציונית. המסמכים פתוחים ולא נגישים, וכעת הם יהיו נגישים לכל אדם בעולם. כפי שעשינו בפרשת ילדי תימן, כך נעשה גם פה". 



לדברי רה"מ כל העיירות והערים החדשות בנגב, אוכלסו על ידי המוני עולים. "שדרות, ירוחם, קרית מלאכי, אופקים, דימונה, נתיבות, מצפה רמון, ערד, אילת. היתה כאן גם באר שבע וקיבוצים ומושבים. המעשה החלוצי בנגב הוא הרבה מאוד בזכותכם, והגיע הזמן להכיר בזאת, ולחנך את ילדי ישראל על העשייה הזאת. ברור שההתחלה היתה קשה. חבלי הלידה פערו פצעים ששורפים את הנשמה, אלפים מצאו את עצמם בלב המדבר, באדמה שוממה, ללא צל. נעשו הרבה טעויות כואבות, אבל במבט לאחור, עכשיו בשנת ה-70, אתם יכולים להיות גאים בעצמכם".



"ניצחתם את האבק ואת החום ביום והקור בלילה, את המתח הביטחוני, שימשתם כחגורת המגן של הארץ, פיתחתם את האדמה, הוצאתם את לחמכם מן הארץ. לדור הוותיקים קמו ממשיכים, והיום יש כאן ערים לתפארת. יש את דגניה, נהלל וחניתה, ויש את ירוחם, אופקים ודימונה. גדולת המקרים היא כבירה והבטיחו את המדינה. כל הכבוד לכם".



ראש הממשלה תייחס גם לסוגיית המסתננים: "אנחנו יוצקים תנופה אדירה בנגב. אתם מרגישים כיצד כל המרחב מתעורר לחיים. אבל לפני ההשקעות הכבירות, לפני הפיתוח, לפני איכות החיים, יש את הבטחת החיים. ישראל, כידוע לכם, מוקפת במאחזים ענקיים של האסלאם הקיצוני, ולכן אנחנו מצווים לשמור על גבולותינו. השלמנו מבצע של בניית גדר של 200 ק"מ לאורך גדר סיני. זה עולה המון כסף, מי יודע אם זה יעבוד או אפשרי. הייתי בביקור בסין, ראיתי חומה יותר ארוכה, ואמרתי אנחנו לא סין, אבל אנחנו נבנה את המכשול הזה. אלמלא הגדר היינו עומדים בפני שוקת שבורה, עם מתקפות חמורות של גורמי טרור סיני, והצפה של מסתננים בלתי חוקיים. אנחנו מדברים על מדינה יהודית ודמוקרטית, איך היינו מבטיחים עם 150 אלף מסתננים לשנה, שהיו מגיעים לפה. היה אפשר לסגור את הבאסטה, אבל לא סגרנו".



ראש הממשלה סיפר עוד כי נפגש היום עם אילון מאסק, המיליארדר והיזם המבקר בישראל. "הוא אמר לי ש'הנגב יכול לספק לכם את כל צורכי האנרגיה. הוא העתיד האנרגטי שלכם. אתם יכולים לפרוס כאן מערכות סולריות יותר ממה שאתם צריכים. אנרגיה נקייה'. מה שהוא אמר לי זה שאם רק נרצה בזה. אני אומר לכם שאני רוצה אותו תוסס ומתפתח. אנחנו נמשיך לעשות את זה".



במהלך נאומו פרצה הפגנה קטנה של מספר אנשים באולם שקראו לעברו "תפסיק להקים יישובים חדשים רק לעשירים, בדימונה לא שמים על אנשים". לאחר הצעקות מהקהל אמר ראש הממשלה: "תמשיכו, סיימו, ונעבור הלאה".


נמל התעופה ע"ש בנימין נתניהו?


 עוד לפני נתניהו דיבר ראש עיריית דימונה, בני ביטון, הידוע  כתומך נלהב של הליכוד ומקורב לראש הממשלה. ביטון פתח את דבריו בדברי שבח לפועלה של הממשלה לגבי הנגב. "שאלו אותי אתמול והיום באמצעי התקשורת אם באו לעשות סיבוב על חשבון דימונה והנגב, אז אני אומר לכם, כולי גאווה על הממשלה החברתית הזאת, הטובה ביותר במדינת ישראל. הנגב נהיה מרכז הסייבר בעולם. מרכז האקדמיה שתהיה בדימונה. אני בטוח שאנחנו היום, לאחר הוועידה, נגיע לישיבת הממשלה ונדבר על מספר נושאים".

גולת הכותרת של נאומו של ראש העירייה היתה הבטחתו לקרוא לשדה התעופה שיוקם בדרום על שמו של נתניהו. "אני יודע שראש הממשלה רוצה להקים את שדה התעופה נבטים פה בדרום, צה"ל לא רוצה. לקחנו שלושה אלופים, מפקדי חיל האוויר, שייעצו לנו. אני רוצה שבישיבה הקרובה נעלה את הסוגיה הזאת. העלינו אותה בוועדה הארצית לתכנון ובנייה, והיא החליטה לתכנן במקביל גם בצפון וגם בדרום. שם לא רוצים, ואנחנו רוצים. אני רוצה שתתקבל החלטה היסטורית על כך. יש לנו שדה תעופה, והוא ייקרא על שמו של בנימין נתניהו".

ראש הממשלה התייחס לדבריו של ביטון לגבי הקמת שדה התעופה בדרום ואמר כי "שמעתי את דבריך בני ביטון, יש לך יתרון אחד, אתה רוצה. אתה רוצה את השדה כאן. שמעתי. יש עוד כמה שיקולים, וזה לא המקום לדון בהם, כי הם קשורים לתחומים אחרים. אנחנו נמשיך בתהליך של הורדת יחידות צה"ל לנגב, אנחנו בונים את עיר הבה"דים. זה מפתח ומחזק. אנחנו מקימים את קרית התקשוב, שתשמש כגורם מאיץ של כל הנגב. יש כאן חיבור למנוע עולמי. החברות הגדולות ביותר מגיעות לכאן. נהפוך את ב"ש לבירת הסייבר, והיא תהיה מטרופולין מרכזי, שיתגוררו בה חצי מיליון תושבים בעוד עשור".

נתניהו קרא לבאי הוועידה לצאת לטייל בדימונה: "אתם חייבים לצאת לכאן, ופשוט תלכו ברגל. תראו את הפארקים, הבניינים, את דימונה מתפתחת בצעדי ענק. זה שילוב של הממשלה ושל הממשלה שלך בני, ודימונה מתפתחת בצעדי ענק, את אזורי התעשייה, את הכיכרות. ומה שאנחנו עושים כאן, בדימונה, אנחנו עושים כאן בשדרות, וביישובי עזה. מאז צוק איתן, הביקוש ליישובים האלו שובר שיאים. אנחנו משקיעים בנגב, חנכנו בית חולים חדש באשדוד, מקימים בית חולים חדש בבאר שבע, אנחנו דואגים ומשקיעים בבריאות, בהתייעלות אנרגטית. אנחנו עושים זאת למען תושבי הנגב, יהודים ובדואים, בתוכם יישובים שלמים שהענקנו ואנחנו נותנים תוספות לנגב".