יהונתן גפן שוב מעורר סערה: רק לפני כחודשיים המשורר והפזמונאי גרם לשערורייה גדולה, כשהשווה בין הנערה הפלסטינית עהד תמימי לבין אנה פרנק וחנה סנש. היום (רביעי) הביאו ב"החדשות" קטע מתוך ראיון שישודר עם גפן בתוכנית "אולפן שישי", בו הוא מספק עוד התבטאות בעייתית. "אני יכול להבין שבנאדם שנרמס 50 שנה בוחר להיות שהיד, ולבקר את הבתולות בשמיים", אמר גפן. 



בראיון גפן אף הגן שוב על תמימי ואמר: "היא ראויה להערכה גדולה ביותר, גם הפלסטינים צריכים טרומפלדור משלהם, מישהו משלהם. ואם לביבי היה שכל ואם ביבי בכלל היה פניו לשלום באיזושהי צורה, הוא היה אומר שיש לו הערכה רבה לילדה הזאת שבאומץ לב סטרה לחייל". עם זאת גפן מבהיר כי "אני נגד סטירות לחיילים בגדול". 

"ראויה להערכה גדולה ביותר". תמימי. צילום: פלאש 90
"ראויה להערכה גדולה ביותר". תמימי. צילום: פלאש 90
עוד אמר כי "אני לא יכול להגיד על עצמי מה אני הייתי עושה, אם במשך 50 שנה היו כל יום דופקים לי על הדלת, ובאים כל יום לבית שלי והילדים שלי היו נעצרים על בסיס יומי".  

כאשר נשאל אם הוא יכול להבין מחבלים מתאבדים השיב: "המתאבד הראשון היה יהודי שקוראים לו שמשון הגיבור, הוא היה שהיד. אני לא יודע לכמה טירוף אתה יכול להגיע אחרי 50 שנה שאתה פליט". 

כזכור, גפן השווה בין תמימי ואנה פרנק ובעקבות כך שר הביטחון אביגדור ליברמן הורה שלא להשמיע את שיריו בגל"צ. לאחר שהותקף על רקע ההשוואה, התנצל גפן בחודש ינואר האחרון על המהלך. במהלך הופעה בבית שפירא בפתח תקווה הוא טען כי "עצם זה שהבאתי את אנה פרנק וחנה סנש לסיפור הזה זו הייתה טעות, ואני מתנצל עליה מכל לבי". שר הביטחון אביגדור ליברמן, שאף כינה אותו "שיכור" לאחר המקרה, מסר בתגובה: "מודה ועוזב ירוחם".



"גם הפלסטינים בוחרים לעצמם גיבורי תרבות משלהם, אבל עצם זה שהבאתי לסיפור הזה את אנה פרנק וחנה סנש, זו הייתה טעות שאני מתנצל עליה מכל הלב. באותה מידה הייתי יכול לכתוב שאותה עהד תמימי עומדת באותה שורה עם וונדר וומן". 



בשלב זה אחת הנשים בקהל שאלה: "מדוע אתה מתנצל כאן? יכולת להתנצל בתקשורת". "אמצעי התקשורת הם זבל", השיב גפן. "הם מחפשים רכילות ולעשות ממני אידיוט".