חברי 'הפלג הירושלמי' הקיצוני הפגינו היום (חמישי) כחלק ממחאתם על מעצרו של מאיר בורדיאנסקי, נכד של אחד מרבני הפלג, שנעצר בגין השתמטות מהצבא ועונש המאסר שהוטל עליו הוארך אתמול ל-45 ימים. כוחות משטרה גדולים הגיעו לרחוב ז'בוטינסקי בבני ברק בו התרכזו המפגינים ועימותים נרשמו בין הצדדים. בשלב מסוים החלו המפגינים לחסום את כביש 4 ממחלף מורשה עד מחלף גהה מצפון לדרום. רק לאחר כארבע שעות נפתח הכביש לתנועה. המפגינים קראו "לא להתגייס לצבא השמד" וקריאות נוספות בגנות הגיוס לצבא. 


הפגנת 'הפלג הירושלמי'. צילום: דוברות המשטרה

סך הכל נעצרו כארבעים מפירי סדר, שחלקם זרקו אבנים לעבר השוטרים. מהמשטרה נמסר במהלך ההפגנה כי "משטרת ישראל תפעל בנחישות בכל מקרה בו יופר הסדר הציבורי. מחאה היא זכות דמוקרטית ומשטרת ישראל תאפשר קיומה של זאת, אך הפרת הסדר ופגיעה בשלום הציבור הנה עבירה פלילית". 

הפגנת 'הפלג הירושלמי'. צילום: אבשלום ששוני


הפגנת 'הפלג הירושלמי'. צילום: אבשלום ששוני


הפגנת 'הפלג הירושלמי'. צילום: דוברות המשטרה


הפגנת 'הפלג הירושלמי'. קרדיט: מחאת החרדים הקיצוניים
 

הוועדה להצלת עולם התורה הוציאה במקביל הודעה, בה נכתב כי "ההפגנה הנחושה שמתקיימת בשעה זו בבני ברק מעבירה את המסר הברור; לא לשילוב חרדים בצה"ל! הציבור החרדי כולו מתנגד לכך, ונמשיך לשאת את דגל המאבק בשמד הרוחני במסירות נפש. אלפי תלמידי ישיבות ממשיכים לא להתייצב בלשכות הגיוס, ונצא עבורם לרחובות בכל עת שנידרש. המאבק לא יוכרע ולא ייפסק עד להסדרת מעמדם של תלמידי הישיבות ללא מכסות ויעדי גיוס".



כאמור, אתמול קבע בית המשפט לערעורים כי עונשו של בורדיאנסקי יוחמר והוא ישהה בכלא הצבאי 45 ימים. בעקבות כך הודיע הפלג על החרפת המאבק. מהוועדה להצלת עולם התורה נמסר אתמול בתגובה להחלטה כי "כל ניסיון לשבור את רוחינו יתקל שוב ושוב בחומה עיקשת של רבבות גיבורי החיל שיעמדו מנגד ויזעקו סרה נגד המגמות הפשרניות מבית ומחוץ. השופט, קודם גזר הדין הסביר את החמרת הענישה בכך שהסירוב להתייצב בלשכות הגיוס פוגע בשילוב החרדים בצה"ל, נוכיח לכל מי שחפץ - כי נמשיך בכל הכוח לפגוע באותו שילוב נוראי, כהוראת גדולי ישראל בכל הדורות".